Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 Oktober 2015

Jaga2 Malaysia Akan Hancur - Baca Peringatan Penting Dari Najib Cepat !!!

Tadi kat TMI nampak laporan berita ini ;



Kenapa berita ini penting? Apa yang peliknya bila Najib janji tidak akan biar Malaysia dihancurkan?

Aduh aduh sayang.
Ko neh slow arr.

Najib & geng2 menteri sebenarnya ada satu sikap. Kalau ko orang Malaysia sehati sejiwa kau mesti tahu punya. Dorang sebenarnya malu nak cakap terus terang dengan rakyat jadi untuk berkomunikasi dengan rakyat maka menteri2 kita suka bercakap terbalik.

Ini buktinya ;


Janji taknak naikkan tol = tapi lepas menang kadar tol naik.

Bahkan ;



Maksudnya setiap 3 tahun paling koman naik 5%.

Dan ;



Memang sah la yang 1MDB rugi teruk.

Juga ;

Yakni, tak cukup dengan GST bahkan kenaikan tol juga tidak akan mampu menampung keinginan kerajaan untuk membina sekolah dan hospital baru. Lalu, akan berlaku kenaikan baru tak berapa lama lagi. So, rakyat kena belajar untuk memahami bahasa sindiran dan kiasan menteri kita kat situ.

Jangan lupa ;





Hah, nampak? Dah faham bahawa menteri2 Malaysia akan cakap sesuatu sebagai kiasan tetapi melakukan sesuatu yang berbeza dari apa yang pernah mereka lafazkan suatu ketika dahulu.

Jadi jangan heran kenapa mereka sanggup mahsuhkan subsidi kerana tiada wang untuk meringankan beban rakyat sebab maksud sebenar kerajaan & menteri ialah, duit2 subsidi itu sepatutnya digunakan untuk menanggung panda2 yang tak reti nak bekerja mencari rezeki sendiri seperti kita-kita neh hah ;



Apa2 pun korang jaga sikit. Najib dah janji takan biar Malaysia dihancurkan. Maksud dia sangat terbalik, contrast dan penuh dengan kiasan tersembunyik. Faham2kanla sendiri ek.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...