Jumaat, 16 Oktober 2015

Beli Trak Mewah - Tindakan Sultan Johor Jadi Sasaran Kritikan Netizens.

Semalam beberapa portal tempatan dan media luar melaporkan berita bahawa Sultan Johor kini memiliki Trak Mack paling mahal di dunia. 

Berapa mahal tue tatau la.

Tapi even seat diperbuat daripada benang emas.
So confirm la mahal.
Tak masuk lagi harimau kat depan trak.
Nampak macam emas solid.
Gila punya tebal.
Pun, itu kalau dapat rembat, aku ingat mao makan tahun gak nak habis makan.

Haha.

Turut dilaporkan. Sultan gembira dengan penyerahan trak tersebut. Ia antara impian sultan untuk memiliki trak seperti itu dan memakan masa setahun untuk disiapkan.

Berita berkenaan dilaporkan secara meluas dan turut mendapat perhatian netizens. Rata2 netizens mengkritik tindakan tersebut bahkan siap troll lagi di laman sosial.

Antara komen2 ;






Bukan semuanya mengkritik dan memberikan respon secara negatif. Ada juga yang memuji. Bergantung kepada page yang update la. Kalau page2 portal berita.. hmmm rata2 komen memang majoritinya mengkritik dan memerli.

Tetapi kalau page2 yang pro monarki Johor, rata2 memuji walaupun tetap ada kritikan dan sindiran.

Tetapi, ayat2 netizens Malaysia neh kiranya dah cukup sopan sebenarnya dalam menzahirkan pendapat.

Cuba baca neh ;



 
Apa di atas tue?

Cacian terhadap Queen Elizabeth.

Punca?

TUKAR DP je kot. Jilake. Ganas betul orang sana. Tukar DP pun orang maki dia. Dan kalau la dia membeli.. emmmmmmmmmmmmmmmmm...

KAH KAH KAH

Malas aku nak melayan.

Apa2 je la. I sayang nyawa.

KAH KAH KAH

Kbai. 

Sumber rujukan.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...