Isnin, 19 Oktober 2015

Sultan Johor Bayar Zakat 12.5 Juta, Kau Ada? - Zach Yahya, Jangan Auta Lebih Sangat.


Zach Yahya menulis ;

Bacalah rakyat Malaysia supaya kalian menjadi manusia berfikir Dan keluar dari zaman kebodohan..

Buat yg suka hina Dan hidup penuh dengan makian, pernah tak ambil tahu menteri korang bayar zakat atau tidak? ...kalian melenting bila baginda membeli truck untuk kegunaan meninjau rakyat, tp baginda bayar zakat 10kali ganda dari harga truc tersebut setiap tahun. 

Duit dari baginda bukan dari keuntungan petronas, tol dan gst.....mereka adalah yg terawal dlm menjaga rkyt termasuk menentang gst.. Lebih awal dari pemimpin politik.. dañ aku igt lagi pemaisuri sultan sanggup membantu pelajar2 diluar negara yang susah akibat ringgit yg tidak laku disebabkan kebodohan pemimpin kita ....

Buat rakyat johor khususy dan malaysia umumnya, berbanggalah kalian menjadi rakyat johor.. Perthnkn negeri Dan sultan korang dari anasir jahat yg dibayar utk menjatuhkan pemimpin Islam...xkira LA mereka dari kalangan menteri penguasa, peguam,rkyt biasa, jika ad yg mahu jatuhkan pemimpin islam kamu, bangkit Dan lawan musuh2 ini..

Sepanjang aku bljr Dan kaji sejarah, kerabat dari keturunan johor terkenal dgn sikap suka berniaga..itu yg mereka warisi sejak berzaman..perniagaan jadi warisan mereka bukan sekadar harta....contoh terdekat bagaimana tengku mahkota johor menaikkan nama sukàn bolasepak negara yg lemau Dan lemah menjadi smkin diminati.. Ini satu perniagaan yg luarbiasa bagi saya...drpd sy xberminat membeli tiket ke stadium terus menjadi peminat bolasepak tanahair..daripada stadium kosong, pegang menjadi ramai..mcmna aku tahu, sb aku ikuti perjalanan bolasepak dari dollah salleh jadi pemain Pahang smpaila beliau menjadi jurulatih negara... Waktu itu umurku baru mencecah 12tahun...Bagi aku ini salah satu perniagaan dan pelaburan tmj yg berjaya...

Jadi mmg layakla sultan Dan rakyat mereka hidup mewah.. Perthnkn sultan kamu Ali Mohd Ismail Dan sahabat2 aku sekalian.. Biar dikeji mempertahankan maruah dari dikeji menggadaikan maruah...apa2pun tahniah buat kalian rkyt johor dari aku...kalupun aku bukan rkyt johor bermatian2 pertahankn hak kaliàn, kenapa kalian masih tidur lena membiarkn smua kebodohan ini berjalan...bagaimana aku boleh rs dukacita org luar menghina sultan kamu, sdgkn kamu ketawa spt xd apa2 berlaku.... jgn bandingkan sultan dgn sahabat nabi kerana mereka dilahirkàn Dan dipilih hidup bersama nabi .. Xd manusia. Boleh bandingkan mereka.... 

Bagi sy sekurg2y baginda sultan ini sudah lakukan kewajipan Dan yg Terbaik utk rkyt dia...petronas sejak ditubuhkan sehingga skrg dimaklunkn menteri tidak pernah membayar zakat.. Jadi kenapa begitu marah kpd sultan johor ni?

RM 12juta 500 ribu zakat utk rakyat johor!! Bermula dari hanya rm1juta shj..

Asiah Abd Jalil sila muhasabah diri.. Musibat2 spt Ali abd jalil , adam abd jalil, daniàl Ali , illalovejdt, hamba sàhaya, hazlinda jaafar, ali zizou zizou dll korg pun diminta guna otak dan akal supaya menjadi lebih bijak dari lembu..

Daulat tuanku,


----------------------------------

Aku percaya sultan hidup mewah tetapi aku tak pasti sangat jika benar rakyat Johor hidup mewah. Point Zach semacam tidak tepat ikut pemerhatian aku. Aku malas nak listkan rakyat Johor yang asyik keluar masuk paper kerana merempat tetapi aku suka nak kongsikan berita ini ;


Untuk bacaan lanjut, ko boleh rujuk ==> http://www.beritasemasa.com.my/melayu-johor-paling-miskin-di-malaysia-kelantan 

Zach.

Jangan ko cop Berita Semasa nak melawan sultan atau monarki pula ek.

KAH KAH KAH

Aku tak pasti sangat kebenarannya tentang bayaran zakat sultan Johor neh. Bagi aku, andaikata benar maka tanggungjawab sultan dah tertunai. Itu perkara yang bagus.

Cuma yang aku herankan. Jadah apa kau mendapatkan maklumat berkenaan dan sebarkan seluas2nya.

Dah mendapat perkenan sultan ke?

Memang atau persetujuan dan pengetahuan monarki ke?

Monarki Johor nak orang tahu ke tentang bayaran zakat tersebut?

Jika monarki Johor tidak tahu maka kau bocorkan rahsia bayaran ini tak salah ke? Untuk mendapatkan pujian ke? Ko pun tahu la.. bayaran zakat ia bukan sesuatu yang perlu kita sebar seluas-luasnya.. pendapat aku. Apa yang patut ko sebarkan ialah rakyat2 Johor miskin yang telah dibantu sultan. At least orang tahu yang monarki Johor bantu orang then bila orang2 macam aku tahu maka aku juga akan laju2 meminta bantuan dari sultan Johor. Itu baru tindakan yang betul bagi mengubah persepsi terhadap monarki Johor.

Dan aku nak tegaskan. Isu GST. Ahli politik yang terlebih awal membantahnya. Ahli politik pembangkang. Dan penyokong-penyokong pembangkang. Mereka bantah ketika dalam sidang parlimen, demo, kempen dan juga forum-forum.

Kau jangan buat cerita lucu.

Ko boleh kata monarki Johor melawan. Aku setuju juga part tue. Tapi kau punya bodek jangan sampai seleweng fakta. Ia sangat kelakar. Tolong bercerita hanya yang benar. Aku rasa sultan Johor pun muntah baca bodekan kau neh kot. Tak kena gaya Zach.

KAH KAH KAH

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...