Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 22 April 2015

Ini Bukti GST Membebankan Berbanding SST - Jawapan Utk Ahmad Maslan YG Tuduh Pembangkang Kaki Putar Belit.

Putar belit kepala hotak kau berjambul. Walaupun bukan semua perkara yang dibangkitkan oleh pembangkang adalah benar dan betul tetapi dalam isu GST kebanyakkan point - point yang dipersoalkan oleh pembangkang adalah fakta yang perlu diberikan perhatian. Bukannya putar belit macam tuduhan Ahmad Maslan.

Sejak dia senyap start hari jumaat sampai ke hari selasa, tetiba hari rabu dia bangkit meroyan kembali. Agak-agak kau semua kemana dia pergi. Bercuti sakan ke apa.

KAH KAH KAH

Ahmad Maslan sebentar tadi menerusi satu laporan oleh Astro Awani telah membuat kenyataan akan berterusan menceritakan kebaikan GST berbanding SST. Ahmad Maslan berikrar akan sebar habis-habisan tentang fakta GST bagi menafikan kenyataan putar belit pembangkang. Berikut ikrar yang dilafazkan oleh Ahmad Maslan di hadapan pihak media ;


Pembangkang menang dalam putar belit?


Merosakkan minda rakyat?

GST lebih baik dari SST?

Jadi ini apa ahhhh Ahmad Maslan oi ;


Jumat Idris, pembangkang ke?

Jumat Idris sedang merosakkan minda rakyat ke?

Jumat Idris menceritakan pengalaman sendiri bagaimana dengan GST dia perlu membayar lebih bagi merawat penyakit anaknya berbanding dengan SST, so Jumat Idris sedang karang cerita putar belit ke?

Ini kau kata GST mendatangkan kebaikan?
Ini kau kata kesihatan bebas GST?

Jangan la nak suruh orang merawat di hospital kerajaan. Hospital kerajaan bukan sahaja kekurangan staff, kekurangan kepakaran, kekurangan tenaga mahir yang cekap lagi berpengalaman bahkan kekurangan fasilitis dan kemudahan yang sepatutnya. Bagi yang oke-oke pula tahap prestasi hospital awam tersebut, ianya tidak mampu menampung jumlah pesakit yang terlalu ramai pula. So pada yang risau dengan kesihatan anak mungkin sanggup mencari wang semata-mata mahu merawat penyakit anaknya. Sudahla anak sakit satu hal. Kos merawat pula mahal. Ini dicukai lagi semata-mata nak merawat penyakit. Setan ke tak setan kerajaan kau? Setan la tue.

Ahli parlimen baru naik gaji.

Itupun MP BN merungut.

Katanya membebankan. Yang gaji 16,000 sebulan. Yang pencen 8,000 sebulan dah tentu selepas bersara.

Bagaimana yang bergaji 900? 1,000?1,500?3,000?5,000? Dengan jumlah tanggungan yang ramai, bagaimana?

Sebab itulah. Ahmad Maslan mulut tue jangan cabul-cabul tuduh pembangkang putar belit dalam soal pelaksanaan GST. Rakyat membeli, rakyat berbelanja. Mereka tahu apa beban yang mereka hadap. Kau pun membeli juga. Berbelanja juga. Kalau membebankan kau pun takan mengaku punya sebab nak cover malu. Sebab tue la kau sendiri siap ajar rakyat lagi cara-cara nak elak GST. Masak sendiri la. Pergi ke kedai yang tak dikenakan GST la. Tapi kata tak membebankan. Tapi ajar rakyat cara-cara nak elak GST pula. Tue apa semua tue kalau bukan kau nak mengambarkan bahawa GST itu sebenarnya membebankan. Itula pasal kau ajar rakyat agar mengelak dari GST. Tapi cara2 yang kau ajar tue semua bangang. Nak elak macam mana? Beli barang untuk masak pun ada GST. Dan kedai apa yang takde GST. Semua ada GST sekarang. Even kau nak repair laptop pun ada GST tau. Gile. Ko memang gile Ahmad Maslan. Bukan bodoh semata-mata tapi gile.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...