Khamis, 23 April 2015

Beli Popcorn Pun Kena GST - Luah MAZA Di Facebook.

Ahmad Maslan kata. Kalau ko sakit dan taknak bayar GST maka berubat la di hospital kerajaan. Jangan la berubat di hospital swasta. Hospital kerajaan sekarang semua lengkap serba serbi. Kenyataan menteri yang menafikan realiti. Macam kita semua tatau. Bukan semua tempat ada hospital kerajaan dan bukan semua hospital kerajaan ada semua jenis kemudahan. Terutamanya kawasan luar bandar. Ini bukan cerita fitnah. Sapa yang dok luar bandar dorang tahu la. Macam kes ambulance kerbau. Itu kau kata kemudahan kesihatan kita terbaikkkkk la sangat di dunia? Elok menteri2 neh p mampos semua. Jenis cakap nak menang sesaja tapi tak jejak tanah. Sembang kemain lagi. Tapi realitinya macam babik. 

Itu dia menjawab pada ahli parlimen BN sendiri. Jumat Idris.

Rujuk ;


Dan bukan setakat berubat je kena GST. Kau beli popcorn pun ada GST tau. Baca pengalaman MAZA. MAZA share di laman sosial ;


MAZA beli popcorn. Untuk anak dia. Sekali beli popcorn pun ada GST. Gila tak gila kerajaan kau neh. Dapat kat Ahmad Maslan. Mesti dia akan jawab begini. Sapa suruh beli popcorn. Beli la jagung. Jagung makanan asas. Takde GST. Dia kan gila. 

Bukan apa. 

Yang sebenarnya kerajaan kita neh dah terlalu kurang ajar dengan rakyat. Dorang layan rakyat betul2 macam sampah sarap. Dulu zaman Mahathir takde GST. Tapi tegak juga KLCC.

Sekarang zaman Najib. Barang naik. Kos sara hidup naik. Gaji tak naik-naik. Tambah GST lagi. Tapi apa yang rakyat dapat? Rumah mahal. Kereta mahal. Tambang mahal. Makanan mahal. Subsidi kena tarik. Serba serbi mahal. Tapi kat dia dapat beli pesawat. Kemajuan yang ada diwarisi dari zaman Mahathir. Selepas Pak Lah dan Najib jadi PM. Apa je yang dorang buat. Betul2 sampahsarapkan rakyat dengan matlamat yang sia-sia. Projek je berlambak2. Juta2 sana. Juta2 sini. Yang runtuh ada. Yang songlap pun ada. Yang rasuah tak terbilang. Apa yang dorang bagi ke rakyat? BRIM guna duit rakyat. Itupun berbalik kepada BN dengan GST. Kedai rakyat 1 Malaysia ke dan seangkatannya dengannya pula projek kroni. Kita dapat apa?

Suruh tanam sayur sendiri.
Berbasikal ke tempat kerja.
Ubah gaya hidup.
Kurangkan minum gula.
Jangan beli kenderaan sebaliknya gunakanla pengangkutan awam.
Masak sendiri kurang makan di kedai.
Takde duit jangan berubat di swasta.
Ayam mahal jangan makan ayam makan la daging ke ikan ke.
Kadar faedah pinjaman bank pun meningkat.

Semua nasihat-nasihat yang bodoh. Dia suruh kita jimat cermat tapi dorang sendiri naikkan gaji sendiri beramai2 untuk disesuaikan dengan keperluan semasa yang mendesak. Tahu pula dorang kos sara hidup meningkat disebabkan polisi yang dorang laksanakan. Tapi ke rakyat dinasihati suruh sabar dan faham. Pada mereka kena pula naik gaji. Apa jadah semua neh? Lue fikirlah sendiri.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...