Khamis, 19 Mac 2015

Hantaran Anak Najib USD500K - Sijil Nikah Tersebar Di Laman Sosial.

Pelik bin ajaib. Nikah pada esok. Hari neh sijil dah tersebar. 

Oke. Setahu aku, bab-bab sijil neh kerja jabatan agama. Sudah tentu la office hour. Kena siapkan dokumentasi awal-awal kerana ia perlu digunakan pada hari pernikahan. Sapa punya air tangan yang snap dan sebar. Aku tak sure. Dan aku tak pasti samada yang tersebar neh palsu atau ori tapi siap dengan alamat, nama dan sebagainya, nampak macam memang betul pula.

Ini apa yang tersebar.

Klik pada gambar untuk paparan yang lebih jelas.

Penyebaran sijil nikah neh sebenarnya tak kontroversi sangat pun. Dan kalau ko nak beranggapan ia fitnah semata-mata anak Najib belum nikah lagi pun kurang tepat sebenarnya. Ko tengok la kat part tarikh dan tandatangan. Sah-sah dokumentasi seperti ini perlu disiapkan untuk diproses ketika dan selepas pernikahan. 

Cuma pelik tak pelik juga la. Bila dokumen neh (andai benar) tersebar, kau boleh tahu la yang Najib neh memang orang tak suka pun. Takan part-part rahsia dan sensitif seperti ini boleh tersebar kalau bukan ada orang rasa meluat kat Najib kan.

Aku tak pasti tentang tujuan penyebaran. Tapi yang aku pasti ramai yang juling mata tengok wang hantaran. Ianya mencecah ke angka 500 ribu. Dan bukan dalam matawang Malaysia. Ianya dalam US dollar tue.

Power. Angka tue power.

Untuk rekod, wang hantaran tue dari bakal menantu Najib kepada anak Najib. Bakal menantu Najib orang Kazakhstan. Jadi jangan la merepek tak tentu hala nak kata ini wang rakyat ke apa oke. Cuma mungkin Najib kena sindir-sindir la kot. Wasatiyyah konon. Wang hantaran anak kau pun mahal-mahal diletaknya. Tang mana wasatiyyah kau. Sembang boleh la. Orang macam kau kalau sembang memang power dan berapi. Apa-apa pun kalau ko sudi aku nak sikit duit hantaran anak ko tue Najib. Boleh? Tak banyak pun. 15K USD je. Nak convert duit Malaysia. Rumah lelong lepas dah tue.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...