Sabtu, 31 Januari 2015

Saya Akan Buktikan Lim Guan Eng Berbohong Kata Mustafa Ali - DAP Takut Debat Dah Kenapa?


Jujur aku cakap. PAS dan DAP sebenarnya bila berbahas isu perselisihan faham di antara mereka, mereka sebenarnya tak reti nak cermin diri. Pandai menyalahkan orang lain tetapi gagal menilai dan meneliti kesalahan dan kelemahan diri sendiri.

Itulah dia DAP dan PAS. Mengata orang tapi dia sendiri yang lebih.

Sebenarnya. Pada awalnya aku tak berminat nak layan isu pergaduhan Mustafa dan LGE. Tetapi bila aku melihat Mustafa beria-ria sangat nak buktikan si LGE neh penipu, aku rasa ada bagusnya juga Mustafa Ali diberikan ruang untuk membuktikan kenyataan dia. Betul ke si LGE neh penipu atau apa. Aku nak juga tengok malaon tue menipu macam mana.

Bercakap tentang DAP pula. Yang beria-ria mengelak dan melarikan diri dari cabaran Mustafa Ali tue, aku tertarik dengan point Anthony Loke dan Zairil. Bila aku baca dan baca dan baca dan baca dan baca dan baca dan baca dan baca.. aku rasa kalau ada gelas atau kayu atau apa-apa barang yang berat kat tangan aku neh pasti aku dah baling laju2 kat muka dua ekor malaon tue. Siyes.

Kenapa.

Pertama. Ini Zairil kata ==> Perselisihan harus diselesaikan melalui mesyuarat Majlis Pimpinan PR dan bukannya dengan tindakan cabar mencabar.

Kedua. Ini Anthony Loke kata ==> Melanggar protokol parti bersekutu dalam PR.

Ketiga. Ini aku kata.

Woi bebal-bebal bernama Zairil dan Anthony Loke. Oleh kerana korang terlalu lama makan pujian maka biarlah aku maki korang berdua sekali sekala supaya terasa terpukul. Mungkin lepas neh korang berdua akan laju2 tersentak dari mimpi masing2 dan kembali ke akal yang waras.

Dalam isu perselisihan dalaman parti yang membabitkan PAS dan DAP, ia sebenarnya kesalahan DAP bersama PAS yang gemar gunakan media massa untuk mengkritik satu sama lain. Zairil. Ko lupa ke bagaimana DAP gunakan media untuk serang PAS? Kenapa masa tue ko tak sibuk laju2 keluarkan kenyataan oi DAP gile, diam la korang semua setannnnnnn. Kita ada majlis mesyuarat pimpinan PR. Gunakan itu untuk selesaikan masalah la woi setann. 

Ko diam je. So sepatutnya dalam isu ini. Ko juga patut laju2 diam dan buat bodoh macam selalu. Ops.

Begitu juga dengan Anthony Loke. Cermin ada taknak guna. Kalau reti guna cermin mesti tak tergamak nak cakap Mustafa Ali langgar protokol sebab DAP pun dua kali lima gak langgar protokol. Nasihatkan diri sendiri dan parti sendiri sebelum menyemak nasihatkan orang lain dan parti orang lain la setannn.

Dan ya. PAS pun macam parti DAP juga. Tiada apa-apa yang boleh dibanggakan melalui perselisihan dalaman yang membabitkan PAS dan DAP kerana masing2 bersalah sebenarnya dalam hal berkenaan. PKR yang menyumbang kepada punca utama kejadian pun dah move. PAS dan DAP neh tak reti2 nak move on lagi ke apa hah. Macam bodoh jek aku tengok. Dan ya aku berhak rasa marah sebab tindakan bebal korang sebenarnya menyukarkan lagi proses untuk rakyat biasa macam aku menjatuhkan BN. 

Faham tak gila?  

Kalau tak faham g bunuh diri.

Baca ; 

Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mendakwa dua pemimpin DAP Anthony Loke dan Zairil Khir Johari tidak tahu perkara sebenar sebab mengapa beliau mencabar Lim Guan Eng untuk berdebat.

“Saya dapati bahawa kedua-duanya (Anthony Loke dan Zairil Khir Johari) tak faham isu sebenar atau cuba mengalih isu,” katanya. Jelas beliau, tindakan beliau mencabar Guan Eng berdebat adalah bagi membuktikan bahawa tuduhan Setiusaha Agung DAP itu adalah tidak benar sama sekali.

“Saya tidak kata dia (Guan Eng) berbohong. Sebenarnya dia yang berbohong dengan isu itu kerana mulut celuparnya,”

Sehubungan itu, beliau berkata, cabaran debat yang dibuat langsung tidak melibatkan parti PAS atau DAP tetapi cadangan yang dibuat adalah untuk menyelesaikan ketidaksefahaman yang berlaku antara beliau dengan Guan Eng.

“Yang faham dengan isu ini adalah Khalid Abdul Samad, walaupun saya tidak pernah berbincang dengan beliau mengenai hal ini,” ujarnya.

Katanya, perkara tersebut, perlu diselesaikan secara intergriti bagi menjaga kepentingan Pakatan Rakyat (PR). Jika perkara ini tidak diselesaikan maka beliau menganggap dirinya tidak layak untuk memimpin PR begitu juga Guan Eng.

“Kepada Loke, dia tidak payah berbelit. Saya tidak perlu cabar orang lain atau UMNO kerana mereka tidak ada kena-mengena dalam isu ini, oleh itu saya akan buktikan dia (Guan Eng) berbohong,” Ujarnya.

Sebelum ini, Zairil membuat kenyataan bahawa, perselisihan harus diselesaikan melalui mesyuarat Majlis Pimpinan PR dan bukannya dengan tindakan cabar mencabar, manakala Anthony menganggap tindakan Mustafa, melanggar protokol parti bersekutu dalam PR.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...