Isnin, 19 Januari 2015

Orang Asli Sound PR & BN - Nak Sumpit PAS Jika PAS Masuk Pendalaman - Najib, Orang Asli Nak Jumpa Kau Cepat Datang.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

POWER. Memang POWER orang asli punya suara.

BN dan PR dua2 tak guna. Haprak lagi menghaprakkan. Politik tetap first. Rakyat tetap last. Macam biasa. SOP orang politik dari dulu.

KAH KAH KAH

Point dorang yang power.

- Kerajaan (BN) datang hanya time pilihanraya je.

- Datang bagi baju dan serba sedikit bantuan sebab nak menang saja.

- Janji nak hantar makanan tapi tak hantar.

- Janji nak bina jambatan pun tak bina.

- Janji nak bagi bantuan pun tak bagi bantuan.

- Tak pernah datang nak bertanyakan masalah.

- Hanya NGO aje yang prihatin dengan masalah yang dihadapi oleh mereka.

- Mereka ada usaha untuk jumpa Najib namun gagal. Mereka hanya nak jumpa Najib aje. Taknak jumpa orang lain.

Menurut luahan orang asli itu lagi, mereka pernah cuba minta bantuan dari kerajaan negeri PAS. Tapi PAS beri alasan bahawa mereka tiada dana untuk hulurkan bantuan. Kerajaan miskin takde duit. Duit kerajaan negeri ada kat bank negara. Kerajaan besar (pusat) simpan. Jadi kerajaan negeri (PAS) tak boleh nak menghulurkan bantuan.

Memang dari dulu lagi PAS tak pernah berikan apa-apa bantuan kepada orang asli.

Maksudnya. PAS ke BN ke mana-mana parti politik haram peduli dengan tuntutan dan kesusahan yang dialami oleh orang asli di pendalaman.

Sekarang. Dorang nak jumpa Najib sendiri, dorang nak Najib datang dan turun padang meninjau kesusahan orang asli yang terpinggir dan teraniaya di kawasan pendalaman.

Najib, Najib. Ko kan suka jalan2 turun padang. Apa lagi. Laju2 la p jumpa orang asli di pendalaman tue. Boleh la makan angin sekali.

KAH KAH KAH 

Satu lagi. PAS perlu amek pendekatan dengan menerima kritikan tersebut dengan terbuka. Jangan melalut nak marah2 meroyan bekap diri sendiri dan tunjukkan watak suci korang. Ingat kau semua pakai serban kau semua maksum ke?

Dah tersiar di media alternatif. Jika PAS Kelantan ada otak mesti dorang laju2 susun plan untuk turun padang dan dengar sendiri masalah yang dihadapi oleh orang asli dan hulurkan bantuan ikut kemampuan mereka. Takan la tak mampu buat apa2 sedangkan kau kerajaan negeri. Cuba tiru pendekatan Singapura. Negara yang takde sumber. Tapi boleh jadi maju dan berdaya saing. Kelantan ada banyak contoh yang dorang boleh tiru tapi taknak tiru. Asyik bagi alasan takde dana aje. Dana tak semestinya perlu datang bergolek kepada kau (agihan kerajaan pusat), bahkan kau boleh produce dana sendiri juga macam orang Palestine yang dapat dana dari Malaysia, buat roti, jual roti dan pusing modal. PAS Kelantan dah kena ubah cara mereka berfikir selepas 23 tahun kena tindas. Agresif la sikit. Asyik menyerah aje buat apa.

Lihat video kat bawah, klik sini jika video gagal load.


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...