Selasa, 2 Disember 2014

Hasan Malek Makin Sewel - Kempen Undi BN Pada Murid Sekolah & Gesa Rakyat Utk Bersyukur Kerana Negara Aman.


Jangan nak menipu la Hasan Malek woi.

Dia cakap ;

BN “satu-satunya kerajaan dalam dunia” yang mengambil berat soal kebajikan rakyat dan meringankan beban ibu bapa, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek.

Dalam ucapannya dalam kempen “kembali ke sekolah” hari ini, beliau justeru meminta orang dewasa dan pelajar supaya sama-sama mengundi BN. -Mkini-

Cakap besar + merepek + takde fakta + tak berasas.

Sila buktikan. Apa faktanya Malaysia satu2 negara yang mengambil berat soal kebajikan rakyat dan meringankan beban ibu bapa kat negara neh?

Kat dunia neh bersepah2 negara tau.

Kau yakin negara2 lain tak menjaga kebajikan rakyat?

Arab Saudi pun sama? Negara2 yang Malaysia sering jalinkan hubungan perniagaaan dan perdagangan macam China dan UK pun sama? USA pun sama juga? 

Are you sure Hasan Malek woi?

Bodoh lahai. Camne ah lue boleh jadi menteri masih merupakan satu soalan misteri pada aku. Lepas tue tak habis2 ulang benda sama. Setiap kali muncul dan bercakap depan media atas apa2 isu sekalipun dia mesti bagi alasan lapuk.

Wartawan. Harga ayam mahal. Apa komen menteri? = Rakyat Malaysia patut bersyukur sebab negara aman.

Wartawan. Minyak dunia turun. Apa komen menteri? = Rakyat Malaysia patut bersyukur sebab negara aman.

Wartawan. Kos sara hidup meningkat, rakyat nak berdemo. Apa komen menteri? = Rakyat Malaysia patut bersyukur sebab negara aman.

Aku ingat lebih dari 5,6 kali dah aku nampak dia asyik suruh rakyat Malaysia bersyukur sebab negara masih aman.

Takde alasan lagi ke woi setannnnnnnnnnnnnnn.


Lepas tue dok kempen2 suruh undi BN dalam program back to school ketika sampaikan bantuan berupa barangan keperluan sekolah kepada ibu bapa dan murid2 sekolah. Lue bagi bantuan pun guna duit rakyat. Lue atas pentas tue pun atas kapasiti menteri yang mewakili kerajaan Malaysia. Lue beli barangan2 bantuan tue pun gunakan duit pembayar cukai. Lagi mao sembang suruh undi BN. Kepala bana kaw. Tak reti ka nak asingkan majlis?

Time ko buat majlis under BN. Lantak ko la nak kempen undi apa2 pun.

Ko neh pegawai kerajaan. Mana la wajar kau suruh orang undi BN dalam majlis anjuran kerajaan. Lepas tue suruh budak2 p undi BN la. Woi budak2 tue bukan tahu undi tue apa. Depa masih syok lagi main permainan. Undi2 apa jadah. Buang masa aje dengar bebelan kau pasal undi.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...