Selasa, 2 Disember 2014

Datuk Bandar London Kena Tipu Dengan Malaysia Kaw2.

Kesian datuk bandar London. Kena tipu dengan wayang kulit Malaysia

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Baca sat ;

 
Dan paling penting. Si wartawan BH. Boleh mengsepin + memutarbelitkan pujian tersebut bagi tujuan propaganda politikus dorang.

KAH KAH KAH

Datuk bandar London dok puji sistem pengangkutan di negara neh. Khususnya area KL. Katanya. 

- BAGUS.

- LANCAR.

- BERSIH.

Kedatangan datuk bandar London ke Malaysia adalah atas jemputan syarikat MRCB. MRCB bercadang mahu melakukan pelaburan di London dalam sektor pengangkutan. Maka datuk bandar London datang la kat sini untuk meninjau macam mana si MRCB neh menyediakan prasarana berkaitan pengangkutan di negara neh selain meninjau dan menganalisa keadaan syarikat tersebut.

Tapi. Datuk bandar London neh memang bodoh la juga. Dah kau datang secara berjadual. Dah tentu2 si MRCB akan buat wayang depan kau. Dah tentu mereka akan pastikan bas, perkhidmatan mereka, keadaan pengangkutan bahkan menggunakan laluan yang tak sesak sebab nak amek kau pergi balik. Benda neh pun tak reti fikir ka? Orang nak melabur kat tempat kau. Memang la orang akan tunjukkan segala sisi baik tentang syarikat orang kat kau bagi meraih kepercayaan dan keyakinan kau.

Hakikatnya. Perkhidmatan pengangkutan di negara neh sebenarnya kena mencontohi London. Bukannya London perlu mencontohi Malaysia. Ini cakap2 tak sedar diri memang la. Jenis syok sendiri bajet bagus. Nak tipu orang bangang memang boleh la.

Yang aku pelik. Si wartawan yang lapor berita neh takde maruah ke? Nak memperbodohkan orang sampai sanggup buat tajuk bangang. Cuba kau amek laporan berita tersebut, translate kepada ENGLISH dan tunjuk kat datuk bandar London.

Betul ke dia akan setuju dengan tajuk akhbar seperti di atas?

Walaupun sehebat mana korang bermain wayang dengan menyediakan perkhidmatan pengangkutan yang terbaik (buat2 terbaik) depan dia, aku tak fikir dia tergamak nak kata London perlu contohi Malaysia.

Tajuk tue wartawan gila neh yang main letak secara sebarangan.

Cuba bawa datuk bandar London tue p ceruk2 bandar yang bas tak masuk. Atau bawa dia p ceruk2 kampung yang bas 3 jam sekali. Dan tanya apa respon dia. Tak pun suruh datuk bandar tue naik KTM. Tengok apa perasan dia bila KTM tak patuhi jadual.

Nak ke dia puji sakan lagi?

Jadi manusia. Sedar la kelemahan diri dan repair. Tak payah nak tutup kelemahan diri sendiri dan syok sendiri la woi. Memalukan. 

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...