Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 10 Mei 2014

Mohamed Nabi Yang Lawan DAP Di Bukit Gelugor Kantoi Ahli UMNO Rupanya !!!!


Tak mustahil juga jika dia miliki 2 keahlian dalam parti. Orang2 PAS pun perlu semak betul atau tidak dia ahli PAS. Actually kalau dia ahli PAS sekalipun itu tak membuktikan yang PAS yang suruh dia hantar borang pencalonan. Cuma, kalau dia jadi ahli UMNO maka kat sini boleh la kita kaitkan insiden tersebut dengan cubaan untuk memecahkan undian macam yang aku dah sebutkan pada artikel disini dalam first episode.

Bagi yang tidak tahu. Actually pakcik tue sendiri la yang p pongpang2 depan media dia ahli PAS. Kalau dia tak cakap apa2, apa je wartawan nak lapor dia ahli apa. Dia buat pengakuan macam tue untuk dapatkan millage berita. Maka orang akan tertanya2. Apahal pula pakcik neh meroyan nak bertanding di kawasan DAP padahal dia ahli PAS. Sesuatu dah berlaku ke? PAS dengan DAP bergaduh ke? PAS hantar calon lawan DAP ke? PAS nak keluar PR ke? PAS nak buat huru hara ke? DAP suruh PAS keluar PR disebabkan isu hudud ke?

Itulah sentimen yang depa nak pupuk.

Tapi tolongla. Ini zaman apa yang orang bodoh2 nak fikir ikut apa yang UMNO mahu orang fikirkan. Semua tahu sangat la ini propaganda yang nak mengucar kacirkan perhubungan antara DAP dan PAS yang dah sedia kucar kacir dek isu hudud.

Hehe.

Cuma aku cadangkan baik periksa juga keahlian dia dalam PAS. Seseorang sebenarnya boleh menjadi ahli macam2 parti walaupun tanpa keluar dari parti2 lain. Siyes. Dah ramai dah aku jumpa. Dia jadi ahli PKR dan ahli PAS dalam waktu yang sama. Yang jadi ahli UMNO dan ahli PAS pun ada. Takut2 juga si pakcik di atas neh mungkin dia memang ahli UMNO tapi tak bermaksud dia bukan ahli PAS. Namun itu pun tak menjadi masalah kalau dia ahli PAS dan bertanding di Bukit Gelugor. Dia bertanding atas kapasiti bebas aka persendirian. Bukan atas kapasiti parti. PAS sama sekali tidak akan terjejas dengan keputusan tersebut. 

Kalau rajin. Try la siasat siapa sponsor dia untuk bertanding. Ribu2 sebagai wang deposit tau. Bukan murah. Aku tak rasa dia akan dapat wang deposit kembali. Confirm lebur. Sejujurnya, manusia waras mana yang dah tahu dia akan kalah dalam pertandingan dan still masuk bertanding dengan mengorbankan wang ringgit sendiri?

Confirm la ada citer disebaliknya.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...