Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 7 Mac 2014

Polis Mengeluarkan Larangan Berhimpun Di Mana2 Kawasan Di Malaysia !!!

Terkini.



Seperti yang dilaporkan oleh Astro Awani sebentar tadi. Polis dah keluarkan amaran keras terhadap semua penyokong2 Anwar Ibrahim yang dijadualkan akan berhimpun di beberapa lokasi sejurus keputusan mahkamah menyatakan Anwar Ibrahim didapati bersalah meliwat Saiful dan dijatuhi hukuman penjara 5 tahun. Meskipun Anwar dibenarkan untuk menangguhkan hukuman bagi menghantar permohonan rayuan namun keputusan kes ini kekal sehinggala mahkamah mengumumkan sebaliknya pada masa akan datang. Selama mana mahkamah tak mengumumkan sebaliknya selama itulah Anwar akan bersabit sebagai pesalah. Seseorang yang didapati bersalah sebab meliwat Saiful Bukhari.

What the hell.

Dan, tak semena2nya melalui beberapa berita termasukla berita english tadi (aku tengok kat ntv7 pun ada) mereka laporkan bahawa ;

1. Polis melarang perhimpunan dianjurkan di mana2 kawasan dalam negara neh bagi menyatakan sokongan terhadap Anwar Ibrahim.

2. Polis akan kerahkan anggotanya untuk berkawal di seluruh Malaysia bagi menghalang sebarang perhimpunan yang dijangka akan menganggu ketenteraman awam.

3. Polis akan ketatkan tahap keselamatan di seluruh negara.

4. Tindakan keras dan tegas akan diambil terhadap mana2 pihak yang menganjurkan perhimpunan mahupun terlibat dengan nya.

5. Dan pihak polis menasihatkan orang ramai jangan sesekali turun berhimpun kat mana2 sekalipun.

6. Termasuklah perhimpunan pada malam ini.

Yolah tue.

Aku ragu2 kalau2 rakyat nak dengar nasihat polis lebih2 lagi yang berkaitan politik. Polis boleh bermimpi. Rakyat mesti bangkit dan melawan punyalah. Yang aku pelik tue.. polis beria2 keluarkan amaran kat media tv dan media internet. Aik.. macam tau2 aje orang tengah marah. Polis dah boleh agak sentimen rakyat lebih kepada Anwar bukan nya kepada Saiful Bukhari. Lepas neh kalau ada sesiapa yang revolusi ka reformasi ka apa ka, polis perlu fahamkan betul2. Benda neh berlaku disebabkan polis sendiri yang mahu ia berlaku. Dari awal lagi kes bodoh liwat II neh bukan saja polis tak perlu buang masa nak siasat bahkan tak perlu buang masa nak dakwa apa bagai..

Senang cakap. Masalah yang sendiri cari. Dah la siasat kes mengarut. Dakwa kes merepek. Alih2 nak salahkan orang yang perjuangkan keadilan pula. Adil ka macam tue weh polis?

Lue fikirlah sendiri.

Btw, malam ini dijadualkan berlangsungnya satu perhimpunan untuk menyatakan sokongan terhadap Anwar.

Lihat ;

 

Sesiapa nak main2 dengan polis g ah hadir.

Haha.

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...