Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 4 Mac 2014

Gempar - Apa Dalam Susu Saji Ini?


Yang menulis ;
Benda pelik yg menjijikkan dlm tin susu saji.. 
Bila aku nk masak tgh ari tadi tin susu aku tersumbat.. Aku igtkan susu tu beku sbb aku letak dlm peti ais jadi aku bukak abis tutup tin.. Bila aku bukak aku terkejut sbb ada benda dlm tin.. X tahu nk ckp benda tu apa.. Mcm binatang pon ada, mcm belon pon ada, plastik pon ada tp dh berkulat dan berwarna biru.. Nk muntah aku sbb sebelum ni aku buat air bandung, masak kari guna susu ni.. Eeeiiii... Tobat lps ni xkn ku beli lagi susu jenama ni..tlg share dan sebarkan biar semua tahu diaorg x jaga kebersihan..klu aku buat report masuk metro teruk diaorg ni..nanti lah.....

Sumber ;


Pendapat aku ;

1. Apabila kita beli satu2 barangan, kena periksa tarikh luput.

2. Lepas tue cara kita menyimpan barangan tersebut sebelum dan selepas dibuka. Itu semua memainkan peranan okay.

3. Bila didapati kita patuhi semua benda yang dianjurkan, dan product tersebut didapati ada masalah (macam contoh di atas), segera la laporkan pada polis terlebih dahulu. Jangan havoc di media sosial semata2. Report polis satu kali. Untuk lindungi hak kita. Kemudian laporkan pada syarikat yang keluarkan product tersebut. Tengok apa respon dorang. Kalau depa buat bodoh je memang la kena balon kaw2. Masuk media, masuk segala benda biar depa tersentap sikit.

4. Aku amek contoh. Aku kan suka minum susu HL. Alah dari MARIGOLD tue.

Lihat gambar ;



Aku rasa dah 4 kali aku beli, susu tersebut basi selepas dibuka. Dibeli di empat pasaraya yang berbeza dan pada tahun yang berbeza2 juga. Aku tak terus upload gambar di fb bahkan tak pernah buat pun even aku ada blog. Apa yang aku buat ialah call HL customer service and log report. Dia ajar aku. Just pergi ke pasaraya dan dapatkan yang baru. Must bring along dengan receipt katanya. So aku pergi. 4 kali macam tue, 4 kali dapat yang baru. Dia replace. Takde isu langsung.

Apa pun setelah aku perhatikan dan perhatikan dan perhatikan lagi, benda tue seakan2 macam kulat. 

Hehe..

Kalau kita yakin kita di pihak yang teraniaya, sebaik2nya gunakan hak kepenggunaan yang ada ke atas kita. Lapor kepada pihak yang berkenaan okay.

Oke bai.

Rujukan :  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=780061925355552&set=pcb.780061952022216&type=1&permPage=1

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...