Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 3 Mac 2014

Menteri Minta Tolong PAS Pulihkan Semula Hubungan Dengan Iran - Syiah Dah Tak Sesat Ke Pak Menteri?


Inila yang orang kata meludah ke muka sendiri. Caranya, mula2 meludah ke langit, lepas tue terpercik la ludah tue kat muka sendiri.

Aku dah kata lama dah. Ulang2 lagi. BN neh bukan kisah sangat bab syiah ke apa ke, depa fikir bab keuntungan. Di mana ada keuntungan disitu mereka hurung. Di mana ada kerugian,  disitu mereka elak. Itu je konsepnya. Yang beria2 dok tuduh2 PAS pro syiah la, sesat la kafir la dipersilakan dengan segala hormatnya jilat sejilat jilatnya ludah sendiri balik okayyyy.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS PUNYA MENTERI.

Kempen anti Syiah secara agresif kerajaan Malaysia sejak hujung tahun lalu menjejaskan ekonomi negara sehingga kerajaan kerugian jutaan ringgit selepas Iran yang mempunyai majoriti penganut mazhab tersebut bertindak balas, menyebabkan seorang menteri menghubungi pemimpin PAS, minta bantuan bagi memulihkan hubungan, kata satu sumber.
Pengerusi Biro Antarabangsa PAS, Dr Syed Azman Ahmad Nawawi mengesahkan perkara itu tetapi enggan menamakan menteri yang menghubunginya.
"Memang benar ada menteri hubungi saya untuk meminta bantuan itu," kata Syed Azman kepada The Malaysian Insider ketika dihubungi.
Syed Azman yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Adun Batu Burok berkata, Malaysia mengalami kerugian besar apabila Iran bertindak balas terhadap kempen anti Syiah di Malaysia yang diterajui oleh Umno sebelum ini.
"Petronas mengalami kerugian paling banyak apabila usaha cari galinya di Iran menerima halangan daripada kerajaan Iran sedangkan pada waktu sama syarikat Amerika Syarikat (AS) termasuk Esso dan Conoco sudah mula masuk ke negara itu," katanya.
AS dan negara-negara Eropah mula menjalinkan semula hubungan dengan Iran selepas Hassan Rouhani yang lebih liberal mengambil alih kepimpinan daripada Mahmoud Ahmadinejad.
Sebagai pengerusi Biro Antarabangsa PAS, Syed Azman mempunyai hubungan rapat dengan majoriti pemimpin gerakan Islam di dunia termasuk dari Iran.
Selain beliau, Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Mohamad Sabu juga mempunyai hubungan dengan pemimpin Iran dalam arena politik antarabangsa.
Selain Petronas, turut rugi adalah industri minyak sawit apabila Iran mencari alternatif lain selain Malaysia.
Pada Januari hingga November 2013 sahaja, Iran mengimport 671,384 tan minyak sawit dari Malaysia. Ia menjadikan negara itu antara pengimport utama minyak sawit Malaysia.
Susulan kempen anti Syiah Umno yang dimulakan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dalam ucapan penggulungannya semasa perhimpunan parti itu tahun lalu dan disambut beberapa pihak lain, Iran mula menyekat dan mengurangkan import minyak sawit dari Malaysia.

Fikir. Gunakan akal yang waras untuk menilai isu dari semua sudut.

1. Dok kutuk2 syiah tue sesat, Iran tue teruk, tapi duit orang Iran mao, duit orang syiah mao pula. Tak malu meh? 

2. Sama juga dengan konsep nya dok kutuk2 Kristian teruk, Kristian jahat, cina jahat, orang lain selain dari muslim dan melayu jahat, tapi duit dorang ko nak pula. Bisnes dengan dorang ko nak buat pula. Tak malu meh?

3. Konon nak perangi aliran Syiah, Iran baru tekan sikit dah kecut nak mampos. 

4. Siap minta bantuan untuk pulihkan hubungan dengan Iran. Ini apa maksudnya? Betul ke korang benar2 mengkafirkan SYIAH Iran berlandaskan hukum ataupun berlandaskan SENTIMEN POLITIK UNTUK MERAIH UNDI? Matlamat korang sendiri pun tunggang langang tak jelas tak focus lagi mao kutuk orang. Poyoooo.

5. Petronas rugi kerana Iran menyulitkan dan enggan memberikan kerjasama apabila Malaysia menekan rakyat mereka dan fahaman syiah kat negara ini. Rugi bukan sikit2 alah. Jutaan ringgit2. Angkara wang Malaysia akan swing balik keputusan mereka pasal Iran dan syiah. Masa tue penyokong2 UMNO mao cakap apa? Mao sesatkan dan kafirkan UMNO pula ke?

Hehehe..

Cakap tak serupa bikin.

Kita saksikan betapa bangangnya MENTERI kita dalam membuat keputusan. Tak konsisten langsung.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...