Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 25 Oktober 2013

3 Lagi Rakan Pembunuh Pegawai Bank Ditemui Memiliki Kad Pengenalan Palsu !!!!!!!

Gilaaaaaa !!!!

Ini betul2 gila beb.


Kesemua dari mereka memiliki kad pengenalan palsu. Bahkan berlagak2 seolah2 mereka ialah rakyat di negara ini. Dengan kad pengenalan palsu ini bermaksud kemungkinan besar mereka telah mengakses beberapa perkara yang mana hanya warganegara Malaysia je layak.

Ini betul2 menakutkan!!!

Berapa ramai lagi jumlah orang2 seperti ini di luar sana?

Polis menahan dua pengawal keselamatan dan seorang wanita, dipercayai bersubahat dan mempunyai kaitan dengan suspek yang menembak mati seorang pegawai operasi AmBank di Jalan USJ Sentral 2, Subang Jaya dekat sini kelmarin.

Dua pengawal keselamatan terbabit merupakan saudara suspek sementara wanita itu pula dipercayai isterinya berusia 20-an hingga 30-an.

Kesemua suspek yang merupakan rakyat negara jiran tetapi dipercayai menggunakan kad pengenalan palsu ditahan dalam serbuan di sebuah rumah di Bukit Kemuning, Klang pada malam hari kejadian.

Susulan penahanan ketiga-tiga mereka, polis turut menemui wang tunai RM20,000 yang dipercayai sebahagian daripada RM450,000 hasil rompakan suspek dari peti besi Ambank cawangan berkenaan.

Ketua Polis Selangor, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, siasatan awal percaya selepas melarikan diri dari Ambank, suspek telah mengagih-agihkan sebahagian kecil hasil rompakan termasuk kepada tiga yang ditahan.

Beliau berkata, wang tunai RM20,000 itu disembunyikan mereka di sebuah pusat beli-belah di Subang Jaya dekat sini yang merupakan tempat kerja dua pengawal keselamatan yang ditahan.

"Kita masih memburu suspek yang dipercayai masih berada di negara ini bersama hasil rompakan dan selaras pump gun yang digunakan untuk menembak mati mangsa.

"Siasatan kita juga percaya suspek yang dikenali sebagai Ardi Hamza, 37, bukan berasal dari Sabah tetapi dari negara jiran dan dipercayai menggunakan kad pengenalan palsu.

"Kini kita sedang menyiasat bagaimana suspek memperolehi kad pengenalan, serta dibenarkan menggunakan senjata api," kata beliau kepada pemberita di Pusat Media Polis Selangor di sini hari ini.

Sumber :  http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20131025/je_13/Tembak-pegawai-Ambank-Tiga-suspek-ditahan

Point penting ;

1. Lebih dari seorang memiliki kad pengenalan palsu.

2. Seolah2 ia sangat mudah untuk mendapatkan perkara tersebut.

3. Rakan penjenayah juga bekerja sebagai pengawal keselamatan. 

Perghhhh..

4. Lepas rompak, agih2kan wang sesama mereka. Bila fikir2 balik tak rasa dorang neh first time buat jenayah. Mungkin ini jenis jenayah berulangan kot. Macam biasa je buat jenayah kat negara neh. Dapat 20k tak rasa bersalah ke apa ke lepas dapati member sendiri bunuh orang? Siap sorokkan duit lagi tue.

Pendek kata kebanjiran warga asing sudah membiakkan masalah. Bukan saja kita berhadapan dengan masalah PADI yang makin lama makin tunjuk biadap pada warga tempatan, warga PATI yang kadang2 di antara mereka masih bebas kerana merasuah pihak tertentu, kini kita berhadapan dengan masalah warga asing yang bila2 boleh claim mereka ialah rakyat di negara ini dengan hanya ID palsu.

Ini betul2 bahaya beb, bahaya!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...