Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 21 November 2012

Bagaimana untuk berdoa di Malaysia? - TIPS SEBELUM BERDOA.

Sekarang tengah kalut isu doa. Jangan tatau doa bukan hak aku dan ko lagi. Doa kini adalah hak esklusif orang2 umno sekarang neh. Untuk berdoa korang perlu patuhi beberapa protokol di malaysia. Jangan main langgar lari jek beb. 

Nanti tak pasal2 jadi kes polis. Lepas tue berita asyik canang citer pasal ko jek 24jam. Selepas itu ko akan dikutuk bertubi2 sebab tak ikut protokol doa di Malaysia. Dasat gak tue.

Aku neh nak cakap dah lama hidup tue takde la lama mana. Nak cakap baru hidup tue takde la baru juga. Tapi aku belum pernah tahu akan protokol ini di malaysia. Aku percaya ramai gak orang tatau kot. Macam aku. 

Almaklumlah umno bukan nak ajar kami bab2 doa neh. Dorang reti balon dan marahkan kami jek. Orang kata kalau salah terangkan dulu cara baik. Ini tidak, terus lapor polis. Kecik ahti gua tau. Mentang2 la gua asyik kempen undi pr jek. Apa pun tak boleh. 

Oke la, selaras dengan tajuk artikel ini korang kalau berdoa ke apa ke boleh. Tapi ada beberapa peraturan yang korang kena ikut. Ini bukan peraturan dalam islam ke apa tapi ini apa yang ditetapkan oleh umno. 

Mana aku tahu? Owh mudah.. aku analisis situasi terkini. So dari situ aku rasa ini la kot yang kami perlu lakukan untuk hidup aman damai tanpa dikeji dimaki disumpah seranah dan dibalaipoliskan. 

So inilah tips2 nya.

Apa yang anda perlu buat sebelum berdoa?

1. Mula2 korang tentukan dulu permintaan / permohonan yang korang nak buat.

2. Contohnya ko mohon saya nak umno tumbang. Ataupun BN kalah pru. Ataupun saya berharap najib dan rosmah jangan membazir wang rakyat malaysia lagi.

3. Lepas tue call kawan2 umno korang. Bagitau dorang, isi kandungan dorang korang. Mohon dorang baca dan tentukan samada boleh ke tak boleh berdoa begini kat Allah swt.

4. Kalau dorang cakap oke lepas, so terus proceed. Kalau dorang cakap tak lepas, ko kena tanggung risiko arh. Maybe dorang akan report polis. Dan kutuk ko macam2 di sana sini.

Di harapkan tips ini dapat membantu korang supaya korang tahu la apa protokol untuk berdoa di malaysia. Ingatlah, nak berdoa sebab dizalimi umno pun tak boleh.. ini la bukti betapa demokrasinya negara kita sampaikan ke dalam urusan doa peribadi pun mereka menyemak dan masuk campur. Choooooooiiiiiiii

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...