Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 7 Ogos 2012

Jawapan balas Manoharan berkenaan isu mempersendakan Lee Chong Wei.

Kat bawah neh kenyataan dari mano selepas dia dikritik hebat oleh orang ramai termasuk beberapa ahli2 parlimen dari pakatan sendiri sejurus dia mengeluarkan tweet yang memperlecehkan kekalahan LCW ;



 “My comments were not intended to insult or degrade anybody. I don’t know why people are getting so upset. My intention was for the betterment of the sport, to see a gold medal in the future,” he said.

He explained that the tweet "Lee Chong AWAY" meant that that "the gold medal had gone away" to China.

Manoharan also denied that he had made a racist remark and that there is “nothing wrong with calling someone stylish”.


“I did not condemn Lee. We all know he did his best, but I maintain that Lin Dan was the better player.

“Sports and politics do mix. Under the BN we have stadiums collapsing, in-fighting among sports associations and sports councils. A lot can be done to improve this."

He also blamed the gold medal drought on the government, accusing it of “not fighting hard enough” to include sports like squash and sepak takraw into the Olympic Games.

“Nicol David has been an undefeated world champion for many years,” said the politician, who last year landed in hot water for tweeting that Malaysian “does not have a world class flag”.

He added that while he does not speak on behalf of the coalition, he believes Pakatan can do a better job in managing sports in the country.

“Give Pakatan a chance to see gold in the 2016 Olympics in Rio,” he reiterated. - MKINI -

 Pandangan aku ;

1. Taknak mengaku salah lagi tue. Dia takde apa2 niat untuk memperlecehkan LCW tapi ketika MP PR berbalas tweet dengan dia napa dia tak BIDAS time tue? Napa biarkan MP pr dan orang2 yang balas tweet dia jadi salah faham? Bukan satu orang beb. Ramai yang baca dan ramai yang bengkek. Apa ke bangang jawapan ko neh mano oiiiiiii. 

2. Lee Chong Away = maksudnya emas tue melayang ke china. Korang rasa ke apa yang dia rasa bila nampak tweet dia yang sedemikian? Kenapa nak kaitkan dengan nama LEE CHONG WEI = LEE CHONG AWAY? 

Puiiiiiiiiiiiiiiii.. 

Jelas dia sedang memperlecehkan LCW.. mengaku aje sudey.

3. Ego nak mampos. Dia cakap dia tak kondem LCW..? Bukan kah dia orang nya yang tulis begini di twitter ==> Kalau LCW bermain lebih bagus dari lin dan napa LCW tak boleh menang? Tue bukan kondem ka? MANGKOK AYUN PUNYA ADUN. 

LEE CHONG WEI MAIN MEMANG BAGUS. TIADA SIAPA YANG LEBIH BAGUS. BAHKAN LEE CHONG WEI DAN LIN DAN SAMA2 BERMAIN DENGAN BAGUS. CUMA KEMENANGAN TIDAK BERPIHAK KEPADA LCW. <-- Ini barulah di panggil bukan KONDEM. 

Apa yang ko merepek kat twitter tue memang KONDEM. Nak kritik, bagi kritikan membina, bukan kritikan sampah.

Puiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

4. Berlagak. Siap cakap PR boleh merealisasikan impian malaysia untuk meraih emas olimpik andai PR memerintah kelak. Takpe, aku takmo cakap lebih2. Kita tunggu dan lihat larh. Kalau time tue tak dapat kang seme orang politikkan sukan ko jangan menyesal pula ek.

Sebenarnya sukan is sukan. Sukan tak patut dipolitikkan. Bila dipolitikkan mula larh meroyan macam si mano neh. Bahkan bukan si mano jek meroyan. Banyak lagi yang meroyan sebab mempolitikkan sukan. Tak payah aku sebut satu persatu disini sebab aku percaya kita masing2 dah jelas dengan hal tersebut.

Satu jek permintaan aku. Kalau PR mahu menang mohon mano neh jangan diberikan apa2 peluang dan ruang untuk menjadi calon or menteri. Lepas tue jangan mempolitikkan sukan. Sebenarnya sukan dan politik boleh dipisahkan sebab politik bukan sama seperti islam. Islam dan sukan baru lah tak boleh dipisahkan. Tetapi bukan politik dengan sukan.

Sebagai manusia kita seme dah penat memikirkan masalah politik sana sini. Ada je benda2 yang berkaitan rapat dengan politik. So kita berharap sukan tak membebankan kepala hotak kita dengan politik juga. Dah cukup2 lah tue politik merayap kat pelbagai sektor. Untuk sukan, tolonglah jangan biarkan ia masuk campur. 

Pasal apa, selain dari islam, sukan adalah perkara kedua yang boleh menyatukan aku dengan rakan2 dari bn dan umno. Aku boleh bergadoh pongpang2 dengan member2 bn dan umno dalam isu politik tapi masuk jek bab sukan, kita orang seme akan berdamai dan bergadoh pasal sukan jek. Tak campur politik. 

Bahkan rakan2 bn dan umno aku pun takmo sukan dipolitikkan. Dorang pun penat, so please, sudah tiba masa nya untuk membiarkan hanya ahli2 sukan jek yang harus mengawal perjalanan sukan di malaysia, bukan ahli2 politik. Harap PR boleh ubah senario tersebut. Dan yang pasti, mano bukan orangnya..

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...