Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 7 Ogos 2012

Hot : Fatwa mengenai majalah MANGGA.



Hoiiittt jamil khir. 

Ko dah sepatutnya bercakap isu neh. Jangan nak buat drama kristian di penang tue. Takyah nak marah aku sangat lah. Aku bukan sokong sebarang agenda permurtadan oke. Tapi ;

BILA ORANG BUKAN ISLAM MURTADKAN ORANG ISLAM KO MARAH

BILA ORANG ISLAM MURTADKAN ORANG ISLAM KO BIAR

So macam mana orang nak respect ko. Ingat hanya orang bukan islam jek ke yang boleh murtadkan orang islam? Orang islam pun boleh. Tak mampu menukarkan agama seseorang tetapi membantu/mendorong seseorang untuk tukar agama. Ada. Banyak. Bahkan pelaku dia ialah orang islam itu sendiri. Bukan orang bukan islam beb.

Apa beza orang bukan islam memurtadkan seseorang dan orang islam yang membantu seseorang muslim untuk murtad? Ada sapa2 boleh ajar aku?

Majalah mangga mendorong seseorang untuk murtad ? Donno. Tetapi membantu / mendorong seseorang untuk keluar dari landasan islam yang sebenar, itu aku berani cakap. Mereka pamerkan pelbagai gambar2 yang jelas bertentangan dengan akidah islam. Mereka itu bukan aku dan ko. Mereka itu umno jawapannya.

Umno itu kerajaan kita sekarang neh. Orang yang jadi leader dan pongpang2 pasal islam. Orang yang cerca aku dan ko sebagai pemberontak, pengkhianat, yahudi, pro kristian, pro israel dan bermacam lagi larh gelaran2 yang maha buruk sebab kita tak sekapal dengan umno di malaysia neh.

Tapi kenapa orang itu orang yang membenarkan penjualan majalah mangga? Kenapa orang itu orang yang terbitkan majalah mangga? Kenapa orang itu orang yang amek untung penjualan majalah mangga ? Setelah beria2 pongpang2 pasal islam di depan tv, di depan rakyat, di seme majlis bn dan kerajaan pusat, mereka terbitkan majalah mangga sebagai bonus?

Hentikanlah penerbitan majalah mangga bodoh neh or ubah format mereka. Majlis fatwa kedah pun kata HARAM. Kini masa untuk tegakkan apa yang telah difatwakan. Aku cabar jamil khir menteri agama haramkan penjualan majalah mangga. Aku cabar hishamuddin untuk hentikan penerbitan MANGGA. Dua benda simple gini pun tak boleh nak buat setelah bertahun2 lepas tue ada ahti suruh orang undi bn?

Hak tuiiiiii.

Gambar dari rakan facebook.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...