Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 4 September 2019

MCA Persoalkan Hanipa Gagal Tunai Janji Serah Laporan Polis Kes Terowong..

Wee Ka Siong | Apa cerita kes terowong dasar laut Pulau Pinang?

Sudah enam bulan tetapi masih tidak ada berita atau perkembangan baru.
Adakah kes ini KIV?

Adakah waran tangkap terhadap Raja Petra sudah dikeluarkan?

Kenapa begitu lama siasatan pihak polis ini?


Pada 1 April 2019, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Hanipa Maidin kata di Parlimen bahawa saya boleh mendapatkan sesalinan laporan polis.

https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/04/01/dapatkan-sendiri-laporan-siasatan-sprm-bocor-hanipa-beritahu-wee/

Jadi pada 2 April 2019, saya telah menulis surat kepada Ketua Polis Negara dan Ketua Pesuruhjaya SPRM.

https://www.facebook.com/wksbmenglish/posts/1250578591776309

Malangnya, sudah 5 bulan tapi habuk pun tak ada! Malah, kedua-duanya, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun dan Datuk Seri Mohd Shukri sudah pun bersara!

Apa sudah jadi?

Kalau tak boleh dapatkan sesalinan berkenaan, janganlah Timbalan Menteri mengada-ngada berjanji dalam Dewan Rakyat! Ia akan kekal dalam hansard Parlimen sampai bila-bila!

Tengok video tulen ini, begitu yakin dan bersungguh sekali Hanipa :

https://www.facebook.com/wksbmenglish/videos/2308821529442827/

Hanipa mengesahkan laporan polis yang dibuat oleh SPRM adalah mengenai “kebocoran kertas siasatan SPRM”. Habis cerita !

Lantaran itu, pada 4 April 2019, seorang ahli perniagaan bernama Gnanaraja yang disebut-sebut oleh Zarul di dalam kertas siasatan SPRM yang terbongkar seperti yang dilaporkan oleh RPK, telah didakwa di mahkamah kerana memperdaya Zarul dan menerima RM19 juta daripada Zarul kononnya untuk menutup kes siasatan terowong dasar laut Pulau Pinang dengan SPRM atau dengan bahasa mudah, nak “kaotim” SPRM.
https://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2019/04/08/ahli-perniagaan-didakwa-tipu-berdepan-68-pertuduhan-ubah-wang-haram/

Cerita Gnanaja memperdaya Zarul untuk membayar RM19 juta kepadanya sudah diketahui umum ketika Zarul mendedahkan kepada media pada awal tahun 2018 melalui surat saman peguam kepada Gnanaraja. Ceritanya sama dengan apa yang dihuraikan Zarul dalam kertas siasatan SPRM yang terbongkar.

Persoalannya, beberapa individu atau ahli politik yang berprofil tinggi turut disebut oleh Zarul dalam kertas siasatan tersebut. Kenapa setakat ini hanya Gnanaraja saja yang dituduh di mahkamah? Rakyat tanya samada ini satu pertuduhan terpilih? Kenapa dan seribu satu kenapa? Kalau pembongkaran kertas siasatan SPRM, tidak mungkin separuh kandungan benar dan separuh lagi tidak benar. Mohon pencerahan pihak berkuasa!

#ApaCeritaKesTerowongPulauPinang
#RakyatNakTahuCeritaSebenar

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...