Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 16 Februari 2017

Pegawai Khas Menteri Besar Selangor Ada Jam Bernilai 87k Dakwa Blogger UMNO.

Adalah lebih baik jika Pegawai Khas Menteri Besar Selangor, Muhammad Hilman bin Idham menjawab dakwaan yang tular sejak tengahari tadi.

Menurut sebaran tersebut, Pegawai Khas Kepada Menteri Besar Selangor, Muhammad Hilman bin Idham didakwa mempunyai jam tangan mewah yang dianggarkan bernilai 87,000 dan ianya tidak sepadan dengan pendapatan yang diraihnya. 

Beberapa poster turut dibuat bagi menghebahkan dakwaan tersebut.

Berikut pihak kami 'tangkaplayar' untuk dijadikan rujukan pada yang tertuduh. (klik sini juga)


 

Untuk rekod, beberapa bulan lepas dakwaan yang sama (korupsi, bermewah dan menjadi kaya-raya sekelip mata) pernah dilemparkan ke atas Muhammad Hilman bin Idham namun pegawai khas MB itu tidak menjawab sebarang dakwaan yang tersebar.

Ia membuatkan tuduhan tersebut bertambah rancak dan mengundang pelbagai spekulasi yang tidak sihat tidak hanya ke atas Hilman bahkan ke atas Azmin Ali dan Zuraidah Kamaruddin serta PKR.
 
Hasil pemerhatian kami di beberapa aplikasi media sosial, setiap kali penyokong-penyokong parti berdebat, berhujah atau bergaduh, isu Hilman ini sering dimainkan bagi menjatuhkan kedudukan Azmin selain dari isu 'Aiskrim', rumah-urut, masalah air, sampah dan denggi di Selangor.

Pihak kami berharap, menjelang PRU yang akan datang ini, PKR tidak memandang ringan atas dakwaan demi dakwaan yang giat disebarkan oleh pemain media sosial UMNO kerana jika ianya tidak ditanggani dengan betul boleh mengundang masalah serius terutamanya pembentukan persepsi negatif ke atas parti pembangkang. Dan jika itu berlaku, tidak mustahil pembangkang akan kehilangan undi.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...