Isnin, 12 September 2016

Dokumen Sebagai Bukti Rosmah Belanja 6 Juta Menggunakan Kad Kredit, Wang YG Hilang Dari 1MDB.

Esok, selasa. 
Esok, hari yang tepat untuk Najib dan Rosmah memulakan tindakan saman ke atas Wall Street Journal, Tom Wright dan editor WSJ kerana menyiarkan laporan terbaru yang berunsurkan fitnah bagi membunuh karektor Najib sebagai pemimpin negara Islam terkemuka. Tidak hanya karektor Najib diserang bahkan karektor Rosmah turut jadi pertikaikan menerusi laporan tersebut. Rosmah digambarkan sebagai seseorang yang boros, tamak, gila berbelanja dan suka membazir.

Laporan itu menyebut bahawanya terdapat dokumen yang mengandungi bukti-bukti yang menyokong dakwaan bahawanya Rosmah di antara tahun 2008 hingga tahun 2015 telah menggunakan kad kredit bagi berbelanja secara mewah di ;

1. Gedung membeli belah Harrods (sangat terkenal di London, tempat orang-orang kaya bershopping)

2. Sake Fifth Avenue (New York)

3. Dan beberapa lokasi yang lainnya

Untuk membeli barangan kemas, kasut, kain, pakaian. Dalam perbelanjaan2 tersebut, hasil siasatan menunjukkan sebahagiannya telah dibiayai menggunakan wang yang dipercayai datangnya dari pelaburan 1MDB.

Menurut laporan itu lagi. Percubaan untuk mendapatkan respon dari Najib dan Rosmah telah dilakukan namun usaha berkenaan gagal.

Oleh yang demikian, laporan tersebut tidak dapat menyiarkan penjelasan lanjut dari kedua-dua pihak yang berkenaan.

Takpa. Takpa. Bagi mereka berdua beraya puas-puas dulu. Kita rakyat yang penyabar, ada budi bicara. Sangat sudi pula tu menunggu penjelasan sebelum membuat kesimpulan melulu.

Esok moga-moga mereka berdua akan menjawab kepada dakwaan tersebut. Bukan jawab dengan sekadar kata-kata. Jawab dengan saman terus. Jahat gila WSJ tu kan. Berani dia calarkan imej pemimpin Bugis dan ratu ahti negara kita. Tak guna punya kafirrrrr.

Kahkahkahkahkah!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...