Selasa, 8 Mac 2016

"Bila Harga Minyak Turun, Dia Tak Kata Pula Kerajaan Baik" - Luahan Najib.


Kesian. Kesian. Kesian.

Rupanya mengharap kena puji.

KAH KAH KAH

Najib berkata ;

 

"Kerana kalau kita tak ambil tindakan, kerajaan yang dipersalahkan. Seolah2 bila barang naik, kerajaan salah. Bila harga minyak naik, kerajaan salah. Bila harga minyak turun, dia tak kata pula kerajaan baik. Ini saya nampak tak adil dalam hal ini".

Daripada dulu lagi aku perati je perangai Najib neh. Dia macam tak faham-faham bidang kuasa kerajaan dan had seorang individu biasa macam kita.

Sememangnya kerajaan patut dipersalahkan jika peniaga menipu dan memanipulasi harga jualan product dan perkhidmatan mereka.

Ini kerana kita punya ruang undang2 untuk menghukum peniaga-peniaga yang jahat. 

Kerajaan siap upah penguatkuasa untuk memantau peniaga2 tersebut kan. Dah kalau tak ambil tindakan bermaksud tak menjalankan tugas. Bila tak menjalankan tugas apa salahnya rakyat menyalahkan kerajaan? Duhh Najib. Ko neh dah kenapa.

Tentang harga minyak naik ataupun turun, kan ko sendiri yang tetapkan bahawa harga minyak sekarang akan dijual mengikut pasaran dunia.

Kalau harga minyak naik memang kerajaan salah sebab tarik subsidi dan sampai sekarang gagal mengemukakan sebarang subsidi gantian. Kononnya nak perkenalkan subsidi bersasar. Haram. Tarik balik beberapa subsidi lain lagi la ada selepas subisid petrol dimahsuhkan. Tak fikir ke kesan kenaikan minyak terhadap golongan miskin dan serdahana. Ko kaya takpe la kot. Beg bini pun kalah harga rumah orang miskin der.

Kalau harga minyak turun pasal apa pula nak puji kamu Najib?

Kan ikut harga pasaran dunia. Ko yang janji begitu. So ko kena la tunaikan kata-kata ko sendiri. Sendiri yang tetapkan polisi sendiri minta dipuji. Tak adil apa bendanya tah.

Kadang macam sewel gak aku tengok ko neh Najib. Btw, betul ke ISIS nak culik ko? Bukan pe. Aku baca komen-komen di wall efbi tadi. Nampak gayanya ramai yang meredhai andai benar ISIS mahu menculik kamu. Malahan ada yang minta agar dipercepatkan. Hilang sudah satu masalah negara.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...