Selasa, 16 Disember 2014

Luahan Rafizi Ramli YG Pemimpin Pakatan Rakyat Perlu Baca.

Mohon pimpinan Pakatan Rakyat terasa. Khususnya buat pimpinan DAP dan PAS. Perangai kedua2 pimpinan dari kedua2 parti tersebut sekarang macam setan.

Sentap?

Marah?

Sakit ahti?

Meroyan?

Aku kurang ajar?

Biadap?

Eh. Ada aku kesah ke.

Perkataan yang kasar akan berakhir disini dan tak effect apa2 pun pada kehidupan pimpinan PR. Tapi tindakan yang menyusahkan penyokong dan rakyat semakin lama semakin hari, does effect kehidupan rakyat tau. Bukan effect sikit2. Tapi effect banyak2. Disebabkan kelam kabut dan huru hara yang berlaku dalam kesatuan Pakatan Rakyat la sekarang BN semakin menggila dengan kerja2 biol mereka dalam menyusahkan rakyat dengan polisi2 yang berat sebelah.

Itu tak masuk lagi dengan tindakan2 bangang dan keputusan2 sewel pimpinan PR menyebabkan persepsi baik dan sokongan rakyat terhadap PR merosot dan menurun. 

Macam mana nak harapkan pada PR untuk tumbangkan BN kalau PR meneruskan kerja2 gila mereka.

MB dah bertukar.
Hari ganti hari.
Minggu ganti minggu.
Bulan ganti bulan.
Nak masuk tahun baru dah.

Perselisihan faham antara PAS dan DAP semakin memuncak dengan masing2 mencabar pimpinan masing2 untuk keluar dari PR. Oke. Aku amek sisi positif. Positifnya aku sebab masih mahu sangka baik dan masih mahu meneruskan kerja2 perlawanan yang utama iaitu tumbangkan BN terlebih dahulu.

Bila PAS enggan keluar dari PR. Dan DAP enggan keluar dari PR. Ini bermaksud PAS dan DAP masing2 masih mahu duduk dalam pakatan tersebut. Keinginan untuk kekal dalam PAKATAN mengatasi rasa marah yang meluap2 terhadap parti kawan disebabkan masing2 lebih marahkan BN lagi. Maka cari la jalan untuk mencapai persefahaman semula. Seperti waktu dulu2. Usah babit media. Media tak boleh bantu selesaikan masalah korang pun.

Dulu2. Boleh pula PAS dan DAP berbeza bab hudud dan bersetuju untuk TIDAK BERSETUJU dalam perkara2 yang babitkan HUDUD.

Dulu2 boleh pula DAP terima Anwar sebagai PM andai PR berjaya menawan Putrajaya tanpa perlu dinamakan atau diumumkan. Sekarang apa yang aku nampak, PAS dan DAP sengaja mencari isu untuk menampakkan masing2 anti masing2. Dan sampai bila?

Cuba baca luahan Rafizi Ramli kat bawah neh sat ;


Betul cakap abang Rafizi kita neh. Yang sokong dia dalam komen2 tue ramai. Semua rasa apa yang dia rasa termasukla aku sekali. Rafizi dah kembali ke landasan sebenar. Pemimpin2 tertentu dalam PAS dan DAP bila lagi? Sampai bila nak menyetan dengan isu2 bahlol dan remeh temeh tue?


Cuba tengok kat bawah neh ;




Ini isunya yang kita kena sama2 kaji dan bahas. Bila Malaysia neh bankrup, bukan orang2 miskin macam aku jek merana tau. Pimpinan PR pun merana sama. Cuba2 la bawa terima nasihat orang walaupun orang tue bukan taraf ulama ke pemimpin VVIP ka macam aku. Jangan ingat bila korang tue pemimpin korang betul semua dan segala. Ada banyak gak benda2 merepek yang korang buat sebenarnya. Jangan jadi wakil rakyat yang makan gaji buta boleh tak?

Nak rampas Putrajaya konon.

Nampak kaki aku neh, nampak?

Mana boleh nampak dah aku tak tunjuk gambar kaki kan. Bodoh la lue PR. 

KAH KAH KAH

Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...