Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 8 Ogos 2014

Kena Ludah, Di Tendang, Kena Kutuk, Kereta Kena Pecah - Kempen Boikot Israel.

Sebelum tue.

MESEJ DITUJUKAN BUAT PAGE PENCURIK IDEA, PENCIPLAK GAMBAR TANPA KREDIT DAN SENGAJA CROP WATERMARK orang. PAGE FRIENDS OF BN. Kita orang perati aje perangai ko tue. Sedar la ek.

Tue jek nak bagitau.

HAHA.

------------------

Semalam ada 3 insiden yang berlaku. Angkara boikot barangan2 yang terkait dengan israel. Sebelum tue kes di Dungun. Mcdonalds sana kena serang. Asalnya niat baik. Buat demo depan mekdi. Untuk kumpul kesedaran. Sampai sini sudah la. Lepas tue ada orang share gambar. Bergambar depan mekdi dan tunjuk FUCK. Gambar tue viral. Ada yang SHARE sebab suka. Tapi ada juga yang rasa MELUAT. Ada juga yang rasa WHAT THE HELL. You talking about boycott kononnya ISLAMIK bagai then you are fucking2 thru gambar dude? You must be crazy kan.

Ada macam2 andaian. Komen. Luahan. Pendapat. Lantak kau la kan. Yang kena maki pun kau. Yang kena puji pun kau. Bukan aku. So, aku peduli hapa.

HA HA HA

Cuma. Bertitik tolak dari gambar itu, semakin diperlihatkan satu sindrome teruja dan cool jika dapat mengutuk dan mempersendakan geng2 yang terkait dengan barangan2 ataupun perkhidmatan dari israel.

Cool ke bila ludah orang?

 

Cool ke bila pecahkan cermin kereta orang?

 

Cool juga ke tendang motor orang?


Ohoii..

Nasib baik tak accident orang tue. Boikot punya pasal sanggup jadi penjenayah? Pembunuh? Pemecah kereta orang?

Kemon la.

Masing2 ada akai. Gunakanla ia. Jangan biarkan dia setakat menjadi aksesori pelengkap kepada ciri2 fizikal kau semata2. Ia perlu digunakan.

Tak cool pun korang serang pekerja2 mekdi neh. Juga tak cool pun korang suruh mereka berhenti kerja. Tak cool langsung korang bercakap macam korang tahu semua perkara dan memang tak cool bila korang jadi penghakim dan penghukum terhadap kakitangan2 yang bekerja di syarikat2 yang terkait dengan israel.

Yang diboikot tue product2 dan perkhidmatan2 yang terkait dengan israel. Tapi yang kena ludah, kereta kena pecah, kena serang, kena tendang motor dan kena maki tue rakyat Malaysia.

Apa ke logiknya ko nak boikot barangan israel tapi dalam waktu yang sama ko serang rakyat sewarganegara?

Cool ke?

Tak cool langsung.

Yang cool kalau hari neh korang tangkap gambar2 restoran mekdi yang kosong. Dan sebarkan kat aku. Pasti aku cool ketika menyebarkan ia kelak. Hari neh ialah hari tanpa mekdi. Walaupun kena kutuk tapi ia masih satu usaha yang baik untuk timbulkan kesedaran. Hari tanpa mekdi 24 jam neh bukan melibatkan orang2 muslim bahkan kali neh kita mahu melibatkan orang2 non muslim juga. So tak payah nak jugdementalisme sangat la. Apa jek nak boikot 24 jam la apa la blablabla.. orang punya aim nak timbulkan kesedaran. Jangan fikir jauh sangat dan jangan melalut sangat. Cool sudah. Dan inila cool yang bergaya. Cool yang tak kacau orang. Okay? Tapi kalau mekdi bagi burger free? Makan la dengan cool. Tanpa was2.

KAH KAH KAH

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...