Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 18 Jun 2014

Kurang Ajar Punya DBKL - Buat Tindakan Pilih Kasih.

Adakah duit sudah masuk? Ini tanya aje neh. Bukan tuduh2 pun. Semalam kemain lagi Datuk Bandar tegas gila babi nak musnahkan KG. Chubadak by hook or by crook.

Lihat ;



Rumah haram pale hotak kau. Dorang tue peneroka. Taraf peneroka bandar. Bukannya geng2 setinggan or penempatan haram. Aku tahu bagaimana korang berfikir dalam isu neh. Aku tahu la sebab aku ada member2 yang terlibat dalam kes yang lebih kurang serupa cuma kg yang terlibat masa tue kampung maxwell. Orang dulu2 tahu la macam mana. Aku dengar citer dari orang dulu2. Memang nak kayakan kroni macam celaka la rakyat2 ini dilayan. 

Kali neh insiden kg. Chubadak. Dan dari info2 yang aku dapat lebih banyak kampung2 akan dimusnahkan atas alasan setinggan walaupun terbukti dorang tue taraf peneroka bandar. Pasai apa taknak iktirafkan taraf peneroka bandar tue? Atas alasan

PAMPASAN
PAMPASAN
PAMPASAN

Nak jimat duit punya pasal.
Taknak bagi rumah kat dorang.
Nak halau rakyat macam anjing.
Nak nafikan hak rakyat marhaen.

So hak untuk mendapatkan pampasan yang setimpal boleh dinafikan jika DBKL berkeras kata penduduk2 di KG. Chubadak penempatan HARAM.

Satu lagi. Plan perancangan KL 2020 ialah zero setinggan (aka rumah kayu yang berselerakkan). Semuanya nak tersusun. Aku tak kata tindakan macam tue salah tapi apasal salahnya jika rumah2 kayu tue pun ko naik taraf juga bagi lawa. Rumah2 kayu kalau renovate cantik2 pun elok juga. Yang hakikatnya saja nak buat projek supaya duit masuk. No money no talk. Cuba kalau geng2 peneroka tue campak duit berbillion2 ke DBKL? Ada ke kena halau? It's money matters la. Pergi mampos la sapa pun yang merempat. Tak caya? 

Baca bawah jap ;

Kerajaan dilihat bersikap pilih kasih dalam operasi perobohan antara rumah penduduk Kampung Chubadak Tambahan dengan premis yang sedang dalam pembinaan.

Seorang pembaca menghubungi Harakah memberitahu operasi merobohkan sebuah bangunan batu di Jalan Pantai Baharu, 3 Jun lalu mulanya didatangi jentolak dengan tidak kurang 10 kakitangan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) serta Pejabat Tanah dan Galian Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (PTGWPKL).

"Saya sempat ambil gambar ketika penguatkuasa mereka datang mahu meroboh jam 10.30 pagi itu tapi tak jadi selepas berlaku rundingan dengan pemilik restoran itu. 

"apakah yang berlaku semasa rundingan tersebut? Bagaimana dapat sambung air bermeter? Bumbung pula masuk rizab jalan. Bomba sudah tentu susah nak buat pusingan," ujarnya yang juga seorang pesara.

Tinjauan Harakah petang semalam (17 Jun) di lokasi tersebut yang terletak kurang 20 meter dari Balai Bomba dan Penyelamat Jalan Pantai Baharu mendapati terdapat beberapa buruh sedang meneruskan kerja di bangunan dua tingkat itu.

Kelihatan juga semburan cat "ROBOH 03/06/14 PTGWPKL" pada premis yang difahamkan di atas tanah rizab kerajaan telah dipadamkan. 

"Saya geram kerana rumah penduduk Kampung Chubadak Tambahan dan sekitar Sungai Gombak itu begitu cepat diroboh tetapi bangunan ini tidak jadi pula," ujar pelapor itu lagi. -HD-

Kurang ajar tak kurang ajar la juga si DBKL kemain tegas dengan penduduk KG. Chubadak tapi dalam waktu yang sama double standard kat tempat lain.

Nak tahu pasal apa?

It's money matters la. No else pun. Aku taknak sangka baik dengan lue DBKL. Sapa yang kenal lue tahu ahti budi lue macam mana. Aku kerat jari nak jumpa orang yang sanggup puji DBKL neh. Selalu yang jumpa suka kutuk korang. Even orang2 UMNO sendiri pun kutuk orang. Aku lebih2 lagi la kan.

KAH KAH KAH 
 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...