Jumaat, 1 Januari 2016

Amirah Prank 1 Malaysia Kononnya Kena Culik - Selepas Ini JGN Salahkan Masyarakat Jika Kami Tak Layan Cerita Penculikan.

Cerita Amira.

1. Viral di laman sosial dengan gambar dan butiran penuh kononnya menjadi mangsa culik.

2. Ahli keluarga mengeluarkan kenyataan, jangan berbuat tuduhan yang bukan-bukan. Anggota keluarga mereka benar-benar hilang.

3. Tersebar rakaman suara kononnya Amira meminta bantuan. Telefon kakak angkat daripada telefon polis. (Masa neh aku dah start rasa pelik).

4. Kononnya berada di Johor Bharu, diculik oleh dua lelaki india yang menaiki van putih. (Jilake kau Amira, memanipulasikan kes penculikan van putih).

5. Kemudian orang ramai persoalkan tindakan menyebarkan rakaman meminta tolong. Tidak kah ianya bahaya kepada nyawa Amira.

6. Kemudian, Polis Selangor keluarkan kenyataan media bahawa kehilangan Amira masih dalam siasatan dan orang ramai jangan mudah membuat persepsi. (Mana taknya, polis kena bahan dalam isu penyebaran rakaman, sebab tu aku syak polis rasa bengkek je kena sound buta-buta).

7. Tup-tup hari neh, rancangan Amira kantoi. Rupa-rupanya anak hantu tu bukannya kena culik tapi lari dari rumah sebab mahukan kebebasan.

Rujukan berita ;

Remaja perempuan yang mendakwa diculik dari rumahnya di Bandar Sultan Suleiman, Klang, Ahad lalu, Nur Amirah Athirah Abdul Majid, 14, ditemui selamat bersama lelaki dipercayai teman lelakinya di depan stesen minyak di Banting, 8 malam tadi.

Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat berkata, remaja itu dan lelaki terbabit ditemui sepasukan anggota polis yang menjalankan operasi menjejakinya di dalam kereta.

Beliau berkata, siasatan awal mendapati mangsa sengaja mengadakan cerita dirinya diculik.

"Kita berjaya menjejakinya sejak tengah hari semalam dan mengekorinya hingga ke Putrajaya sebelum menahan kedua-duanya di depan stesen minyak terbabit malam tadi.

"Mangsa dikatakan buat begini kerana hendak bebas namun siasatan lanjut masih dijalankan," katanya ketika dihubungi sebentar tadi.

Sumber : http://www.hmetro.com.my/node/104152


Kalau korang nak tahu, mak kepada Amira neh ada facebook. Nama facebook mak dia ialah Asmah Majid. Tak memasal kat FB mak dia, orang sindir-sindir, kutuk-kutuk, perli-perli tindakan Amira di ruangan komen.

Memang budak Amira neh tersangatlah WHATTHEFUCK.

Ko buat hal, mak kau dan family kau yang tebal muka tanggung tindakan bebal kau. Memang perangai macam sial. Eh, terover plak aku.

Dengan rasa bersimpati pada family kau yang kena prank sama seperti kami yang menjadi mangsa kau, aku rasa rakyat Malaysia berhak maki hamun pada budak Amira neh. Ada beberapa faktor.

Pertama. Dia dok sebut-sebut kena culik dengan van putih. Tahu betapa mak bapak, budak-budak seriau bila jumpa mana-mana van putih lalu depan dorang? Asal van warna putih lalu je mata mula la membulat. Pemandu tu nak menculik ke? Ada yang kena culik ke dalam van tu? Yang bawa van tu penculik ke? Aku rasa drebar pun muka macam cuak bila masyarakat dok pandang-pandang semacam.

Kedua. Budak Amira neh kata 2 lelaki india culik dia. Pehh. Kat ruangan komen berita / blog aku baca, budak-budak racist kemain lagi dok tepek komen-komen berbaur racist. Budak2 Indian yang baca mesti rasa bengkek jek. Yang culik tu menculik bukan sebab bangsa tetapi bangsa gak kena taboh (masa tu la).

Ketiga. Masyarakat kemain simpati pada family Amira. Yang tak bersimpati pun ada. Maka wujudlah peperangan maya. Yang dok sindir-sindir kata Amira tu tipu ja. Tu mesti lari ikut jantan. Yang simpati pun rasa geram. Maka depa bertekak-tekak la sebab budak Amira sekor tu. Sekarang yang tak bersimpati tu dah terbukti benar. Mana yang bersimpati nak letak muka? Mao tak malu. Jilake kau Amira. Beria aku bekap kau, kau boleh pula prank aku. Tak ke sakit ahti mereka dibuatnya?

Keempat. Polis pun turut sama kena tibai. Sebar rakaman la. Tak cekap buat kerja la. Apa la. Sibuk jaga politician sampaikan remaja mudah kena culik la. Blablabla.. ini pun dah bagi polis rasa bengkek dengan kau Amira. Pasal kau, PDRM kena maki tak pasal-pasal. Sekarang yang maki polis pun dah rasa serba salah. Last-last Amira neh prank rupanya. Bahkan menyusahkan polis juga. Tak pasal-pasal buang resource nak jejak kau yang sebenarnya suka-suka berambos dari rumah kerana inginkan kebebasan bukannya sebab kena culik.

Bukan satu. Bukan dua. Tapi dah banyak kali masyarakat kena tipu dengan budak-budak remaja pompuan neh. 

Kita beria share. Simpati. Kesian. Kononnya ye ye jek dia kena culik.

Alih-alih ada kat rumah boifren. Lari ikut teman lelaki. Nak kahwin la. Nak bebas la. Nak berzina la. Termengandung la. Apa la.

Fuck rasanya. Melayan drama-drama prank neh. Aku rasa masyarakat dah betul-betul sampai tahap naik angin dalam insiden kehilangan Amira. Kesabaran mereka dah sampai satu tahap, arhh babi la semua neh. Lepas neh apa-apa yang babitkan kes culik aku malas layan. Bayangkan jika ada yang betul-betul kena culik, macam mana?

Budak Amira neh dah menghilangkan kepercayaan masyarakat kepada cerita-cerita berkaitan kehilangan dan penculikan. Dia perlu faham tindakan dia bukan sahaja bawa impak negatif pada dirinya, keluarganya bahkan pada insiden-insiden penculikan juga (bukan mendoakan ia akan berlaku pada masa-masa mendatang oke).

Bayangkan, ketika orang bersimpati mencarinya, dia tersenyum happy dengan boifrennya. Mao tak berapi kita dibuatnya. Sungguh pun Amira patut diberikan peluang untuk berubah dan menginsafi tindakan bodohnya tetapi tak semudah itu persepsi masyarakat akan berubah. Tahu tak? Lepas neh jangan salahkan aku bila aku sendiri pun dah malas nak layan cerita-cerita penculikan yang babitkan budak-budak remaja perempuan neh. Sebar punya sebar alih-alih kat rumah boifren. Tah tengah dating tah tengah kongkek. 

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...