Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 7 April 2014

Sultan Johor Guna 300 Kereta Mewah Miliknya Untuk Bantu Rakyat Miskin - Koleksi Kereta Mewah Sultan Johor Tersebar.


Adakah ini betul?

Ada banyak duit = boleh membeli banyak2 walaupun ia bukan keperluan dan takde sebab yang khusus?

Ada banyak duit = boleh melakukan pembaziran sebab ia duit sendiri?

Itu kalau guna duit sendiri la kan. Kalau guna duit peruntukkan tatau la nak cakap apa. Ke duit jual2 tanah. Itu lagiiiii la tatau nak cakap apa.

KAH KAH KAH

Pada tahun lepas, satu rancangan KRIS TV yang menampilkan Kris Aquino sebagai hostnya telah berpeluang ditunjukkan koleksi kenderaan yang dimiliki oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail.

Koleksi kenderaan mewah yang terdiri dari pelbagai jenis kenderaan. Motor berkuasa besar dan kereta2 mewah termasuklah kereta yang direka khas untuk kegunaan Sultan Johor.

Keseluruhan koleksi kereta mewah Sultan Johor mencecah 300 buah.

Tapi tak boleh celen koleksi kenderaan mewah milik Sultan Brunei. Ada yang berkata ia mencecah sehingga 2,500. Ada yang cakap sudah hampir 7,000 buah banyaknya. Aku pun tatau. Tapi bila bercakap pasal koleksi kereta, Sultan Brunei memang top. Ada macam2 spekulasi la kan. Samada ia adalah koleksi peribadi sultan Brunei semata2 ataupun ia adalah koleksi bersama adik beradik diraja tue. Tapi yang pasti kereta2 dorang memang banyak dan sampai tak terguna. Hudud? Takde part membazir kot.

Hahahahaha.

Berbalik kepada cerita asal.

Kalau nak tahu garaj yang menempatkan koleksi kenderaan sultan of Johor neh siap ada aircond lagi tau. Alasannya nak menjauhkan habuk2 dari kenderaan2 mewah kesayangan sultan. Itu pengakuan sultan sendiri seperti dalam video kat bawah neh.

Sila tonton ek.

Dan, bila dah sampai ke minit 10.41 nanti, dengar betul2 apa yang sultan Johor nak sampaikan tue.

Hihi..

Apa2 pun tahniah la sultan Johor. Bantu rakyat miskin dan gelandangan dengan koleksi kenderaan mewah. Rasa macam nak menangis dapat sultan berjiwa rakyat macam neh.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...