Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 9 April 2014

Penang Bandar Seks - PDRM Jangan Nafi Melulu.


Jangan gelak2.

Ini bukan kajian yang dibuat oleh NGO2 pro UMNO pun.

Kalau ini kajian yang dibuat oleh orang2 UMNO boleh la korang gelak 

KAH KAH KAH

KIH KIH KIH

KOH KOH KOH

Sebab kemungkinan besar ia adalah propaganda murahan nak mengutuk kerajaan negeri. Konon2nya la kan. Sebab nak gambarkan DAP gila seks.

Tapi, oleh kerana kajian ini dilakukan oleh JUMP satu NGO kemanusiaan, kita patut beri peluang untuk perhalusi hujah2 mereka.

Mungkin ada benarnya disitu.

Baca sikit ;

Terdahulu, sebuah akhbar berbahasa Inggeris melaporkan sebuah NGO, Jaringan Utara Migran dan Pelarian (Jump) dalam laporan kajiannya menyatakan kira-kira 200 kawasan panas di negeri ini menawarkan perkhidmatan seks.

Menurut penyelidik Jump, Todd Morrison, sesetengah kawasan itu antaranya pusat urut, kedai gunting rambut serta hotel turut dilengkapi sistem kedudukan global (GPS) bagi memudahkan ia dijumpai.

Morrison berkata, laporan kajian tersebut berdasarkan temubual 172 pemandu teksi di negeri ini yang mendakwa pernah membawa penumpang ke kawasan panas berkenaan sekurang-kurangnya sekali. 

PDRM akan memanggil NGO tersebut sambil menafikan kajian tersebut secara berleluasa di media2 arus perdana dan alternatif.

Cepat je PDRM kita menafikan ek.

Tujuan PDRM panggil NGO tersebut sebab nak ambil keterangan mereka.  Selain dari itu PDRM secara jelas menyatakan mereka sebenarnya terasa dengan kajian tersebut.

Baca ;
Menurutnya, polis akan memanggil NGO berkenaan untuk diambil keterangan selain menyiasat latar belakang mereka.

“Laporan kajian itu tidak adil, ini kerana ia hanya dibuat secara rambang, tiada statistik tepat. Ia juga memberi imej yang buruk kepada polis, seolah-olah kita tidak buat kerja.

Rujukan :  http://www.sinarharian.com.my/semasa/pulau-pinang-bukan-lubuk-seks-1.268575

Eleleleleh polis polis polis.

Sikit2 nak terasa bagaI. Budak2 ke korang pun?

KAH KAH KAH

Cadangan aku.

1. PDRM jangan memanggil JUMP dengan tujuan nak mendakwa ke menafikan ke dan sebagainya.

2. Sepatutnya PDRM panggil dorang ajak berbincang dan bertukar2 maklumat.

3. Berbekalkan maklumat2 itu PDRM boleh la buat siasatan yang lebih terperinci.

POLIS pun kena faham. Bukan semua maklumat jenayah kat dalam negara neh dalam tangan korang. Korang nak kata korang terer sangat buat kerja? Memang tak la kan.

Kalau terer sangat buat kerja kadar jenayah takan naik dari tahun ke tahun. Bila orang kritik sikit terus ahti jadi tisu bagai. Susah betul la. Kita nak kena jaga ahti polis. Padahal kita nak berterus terang neh. Tapi tak boleh sebab polis kita ahti tisu. Tak boleh kena kritik, kena bidas, sikit2 nak menggunakan undang2 untuk larang masyarakat dari berterus terang. Tah hapa2 benda la kan semua tue.

Citer2 pasal tawaran seks neh ada macam2 taktik dah orang zaman sekarang. Bersepah2 tak kira negeri dah. Bahkan ada yang terselamat sebab dilindungi dari geng2 yang berada dalam unit undang2 dan pengawasan. Lue nak cakap apa lagi?

Polis patut jalankan siasatan.

Aku tak la nak kata maklumat tersebut 100% tepat tapi sekurang2nya maklumat tersebut boleh dijadikan asas untuk polis tingkatkan pengawasan dan juga kerja2 membanteras.

BTW, ini kita cakap jujur sudah la. Kalau la rakyat biasa macam aku neh hilang motor hilang itu ini dan sebagainya, kalau kita p balai buat report pun, bukan polis bersungguh2 nak siasat ye tak?

Anggap aje la motor hilang bermaksud hari untuk membeli motor baru dah tiba, betul?

Jadi, bila kes kecik2 anak macam neh polis kita relax aje tak siasat sungguh2, ini kan pula citer premis2 seks? MEMANG TAK LA AKU NAK PERCAYA KAN.

SORRY AHHHHHHHH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...