Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 8 April 2014

Rakyat Mahu Senarai 8 MP PR Yang Ponteng Persidangan Parlimen.


Konteksnya kat sini ialah ponteng.

Bukannya bermaksud kalau datang tak boleh ubah apa2 pun. Sebab konteksnya kat sini ialah ponteng.

Bila ko ponteng kerja maka ko ponteng kerja. Ia takde kena mengena alah.. kalau aku datang pun bukan boleh buat apa2 pun..

Bukan boleh ubah apa2 pun..

Takde kesan aku hadir ataupun tak hadir pun.

Janganla bagi alasan2 BULLSHIT menangkan WAKIL RAKYAT BERGAJI YANG MANA GAJI2 DORANG, DORANG TAK SHARE PUN DENGAN KAU.

Aku kena highligtkan bab GAJI tue. Bukan apa.

Sebab kadang2 mentaliti penyokong2 tegar neh buat aku KESIAN. SOKONG separuh mati. Tapi korang tak sedar2, yang DORANG tak sokong pun korang SEPARUH MATI. Ko bertepuk sebelah tangan je tue. Lebih cepat ko sedar realitinya, lebih baik untuk ko sebab ko akan menyerap realiti duniawi neh. Menerima hakikat tak menjadikan ko jahat. Sebaliknya, ia berupaya membantu ko untuk menerima fakta.

Ketahuila.

Kehadiran di parlimen itu penting. Tujuan hadir di parlimen dan menjadi wakil rakyat bukan semata2 sebab ;

HEY, AKU HADIR SEBAB AKU NAK UBAH SESUATU. YEAYYYY.

Tidak.

Apa dia matlamat kehadiran di parlimen? Apa dia tugas wakil rakyat?

1. Hadir di parlimen pada setiap sesi persidangan.

2. Bincang, bahas dan buat usul2 yang membabitkan perihal rakyat.

Andaikata ;

1. MP sakit.

2. Ada kematian.

Ia boleh dimaafkan. Tetapi kalau alasan dia saya sibuk. Saya ada tugas lagi. Ada perlu hadiri persidangan DUN dan sebagainya, ia tidak boleh diterima salah sekali.

Dah tahu ko ada dua tangan, dua kaki dan tak boleh nak imbangi tugas ko maka sila lah hanya memilih menjadi wakil rakyat di satu kawasan aje.

Yang tamak nak ada dua tiga jawatan adun, MP buat apa?

 Bila dah ada banyak2 tak boleh pula nak imbangi tugas. Banyak cantik korang semua. Dah la tak boleh nak imbangi tugas, yang best tue bila terbukti tak buat tugas, perghhhhhhhhh berbaris tue askar2 yang sanggup mati demi korang.

Aku tabik gila babi ah dengan penyokong2 tegar korang.

Aku memang sampai MAMPOS pun tak boleh tegar pada mana2 parti ataupun pemimpin. Just, ia sikap semulajadi aku. Aku pun tak faham kenapa.

KAH KAH KAH

Apa2 pun, rakyat perlu didedahkan kenapa ada wakil2 rakyat yang meletakkan label PAKATAN RAKYAT terhadap diri mereka sendiri (PAKATAN RAKYAT KONON, TAPI TAK BUAT TUGAS SEPERTI MANA YANG RAKYAT HARAPKAN PUN DAH KENAPA?) tidak hadir bertugas pada semalam semasa sesi perbentangan GST?

Ingat, 81 dan 89 masih ada beza.

Kalau penyokong2 mereka sebut, alamak, kalau macam neh punya pecahan sampai mampos la PR kalah usul aje di parlimen beb.

Dah tue, apsal bertanding dari awal untuk menjadi wakil parlimen? Dah memang dari awal tahu kan yang PR bukan majoriti, betul?

Tak menang dari segi kuantiti takpe. Yang penting menang dari segi kualiti hujah, kehadiran, keamanahan dalam menjalankan tugas terhadap rakyat dan intergriti. Ingat, benda2 hujah neh boleh jadi sandaran di kemudian hari tahu. Generasi akan datang akan menilai. Bagusnya hujah2 wakil2 rakyat pembangkang. Walaupun minoriti tapi hadir, dan berjuang bermatian2 pertahankan hak kami. Mana la tahu kot2 ini la perkara2 yang membuatkan dorang akan menolak BN nanti bila kita semua dah MATI akibat lawan BN tak henti2. Sapa tahu? Ko tahu? Aku lagi la taktau.

Ini sudahla bab kuantiti kalah.

Kualiti pun ke laut.

Dan apa? PAKATAN RAKYAT?

KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...