Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 13 Januari 2014

Sinar Harian Padam Berita Rosmah Melabur Jutaan Ringgit Untuk Filem Anaknya?

Korang tahu tak? Tadi kan di wassap ada member pass satu gambar kat group. Berita terbitan Sinar Harian. Nak dekat mahgrib tadi. So aku pun lepak sekejap la. Sebab maghrib kan. Then lebih kurang pukul 8.45 macam tu aku pun check la SH balik. Nak baca berita yang diforwardkan dalam wassap tadi. Aku biasanya, kalau ada apa2 berita yang discreenshot, aku cenderung pastikan kesahihannya dulu. Sebab taknak terkena macam dulu2 kan. Main sebar sana main sebar sini alih2 aku pula kena cop tukang fitnah. Hampeh.

Then, aku check punya check punya check punya check eh.. takde pun. Then aku buka portal berita lain. Pun haram ada.

Berita yang dimaksudkan ialah kat bawah neh hah ;

 
Aku terfikir juga. Adakah ada orang cuba menfitnah Sinar Harian. So aku pun google search. Sebab dah ada tajuk artikel, maka lebih senang la google nak trace. Then hasil google pula membawa aku ke paparan seperti di bawah ;


Klik image untuk paparan yang lebih jelas.

Link berita ==> http://www.sinarharian.com.my/hiburan/anak-rosmah-riza-aziz-harumkan-nama-negara-1.240217

Biasanya, kalau macam neh maksudnya SINAR HARIAN memang pernah kemaskini laman berita mereka dengan artikel tersebut tetapi telah dibuang dari laman web mereka. Sebab tue tinggal URL aje. Kandungan artikel takde. 

Aku takde masalah la kalau SH buang artikel berita tersebut. Tapi dah ramai kot screenshot dan sebar. Macam mana tue?

Ayat dalam berita tersebut memang kontroversi pun pada aku. Buat filem. Sumbangan dari Rosmah Mansur. Rosmah isteri kepada Najib yang tengah kontroversi isu kangkung. Memang semakin masak ah Najib nak menjawab. Yelah, kita tahu la Rosmah isteri kepada PM. Tapi rakyat tetap akan mempersoalkan dari mana Rosmah perolehi jutaan ringgit untuk menaja pembikinan filem tersebut. Bukan kecik2 anak kos nya. RM300juta lebih.. banyak tue..

Apa pun oleh kerana SH dah tarik balik berita tersebut maka tidak la kita berani nak persoalkan mama Rosmah lagi. Cuma ini akan menjadi punca utama untuk rakyat start godek2, mana anak Rosmah dapat duit buat filem jutaan ringgit. Oke?

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...