Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 21 Ogos 2013

Peminjam PTPTN Tidak Akan Dikenakan CCRIS.

Bagus.

Kabinet telah bersetuju untuk menolak idea tersebut. Idea yang bersifat menindas golongan mahasiswa memang tak perlu disokong langsung.

Hehe.

Baca bawah ;

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak akan akan meneruskan cadangan untuk menyenaraikan peminjam di bawah Sistem Maklumat Rujukan Kredit Pusat (CCRIS).

Menurut Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, perkara itu baru diputuskan kabinet dalam mesyuaratnya sebentar tadi.
"Baru selesai mesyuarat Jemaah Menteri. Alhamdulillah, PTPTN tidak akan meneruskan cadangan untuk menyenaraikan peminjam di bawah CCRIS. 

"Terima kasih pada PM & menteri-menteri pendidikan kerana mendengar suara-suara orang muda," kata Khairy dalam twitnya pagi ini.

Rujukan :  http://www.malaysiakini.com/news/238865

Namun jangan terlalu suka ahti. Idea neh mungkin tidak akan dilaksanakan sekarang tetapi jika BN masih diberikan mandat, selagi itulah idea neh berpotensi akan dilaksanakan.

So untuk PRU yang ke 14 kelak, pandai2 la buat keputusan sendiri. Jangan lepas mengundi BN lepas tue menyesal tak sudah sebab barang asyik naik jek.

Memang sampah.

Bai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...