Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 8 April 2013

PAS Di Tuduh Seleweng Duit Derma Lahad Datu.

Ini benda yang PAS sendiri kena jawab. Aku tak boleh jawab bagi pihak PAS. Benda neh dah dikecohkan dalam beberapa laman sosial dan diperlihatkan memang ada yang mempercayai. Aku sendiri bukan di pihak eh nak percaya tapi bukan juga di pihak eh fitnah je tue. 

Aku tidak tahu jadi aku takmo buat macam aku tahu sebab pada hakikatnya aku memang tatau. Bila dah tatau elokla mengaku terus terang aje bahawa aku tatau. Lebih baik.

Meh aku citerkan serba sedikit..

Ini antara gambar yang tersebar..


Rujukan sini.

Rekod, ini adalah salah seorang yang menyebarkan. Page2 PRO BN yang lain juga ada sebarkan hal di atas.

Aku terai minta member carikan link asal untuk poster tersebut. Penting benda tue. Sebab poster tue boleh jadi rekaan, boleh jadi fitnah. Better dapatkan link asal poster tersebut.

Dan ini apa yang aku dapat ;

http://pemuda.pas.org.my/index.php?option=com_content&view=article&id=1050 

  
Poster asal dari laman web rasmi PAS. Rujuk link oke.

Apakah yang menjadi persoalan dan pertikaian sekarang neh? Sekarang neh dorang tuduh PAS songlap duit tue.

1. Buka tabung derma.

2. Tapi derma atas nama parti.

3. Macam mana parti nak bezakan itu derma untuk lahad datu ataupun derma untuk parti?

Kenapa tidak buka satu tabung khas saja untuk Lahad Datu? Ataupun mungkin ia account baru yang diwujudkan dan memang bertujuan untuk Lahad Datu cuma letak nama parti bagi memudahkan urusan?

Untuk rekod aku sendiri dah terai pergi kat no account maybank tue.. ini aku buat bagi memastikan mereka berkata2 benar.. almaklumla depa kan kuat kelentong..



Gambar betul. 

Tapi jalan cerita belum tentu betul. Oleh kerana ia memberikan imej yang buruk kepada PARTI PAS elokla mereka2 yang terlibat berikan penjelasan lanjut.

Dan ini pula penjelasan dari salah seorang penyokong BN. Bagus dia neh. Ada usaha untuk check the facts..

Hashim Baharin RealMind saya dh sms (0133845555) dan bertanya... dia brth akaun tu khusus utk tabung lahad datu walaupun nama akaun Parti Islam Semalaysia.. mungkin mrk bukak akaun baru tp nama yg sama.. itu kata dialah. apapun saya ttp sokong BN. 

Penjelasan kurang menyakinkan sebab perkataan MUNGKIN. Lagipun boleh ke buka account yang berbeza atas nama yang SAMA? Yang tue pun aku tatau..

Untuk rekod setakat neh kat page anti-dap club dah beratus2 orang share info ini. Jika ia fitnah, inilah masa terbaik untuk pemuda pas betulkan salah faham ini. Jangan sampai orang anggap fitnah ini benar.. kalau diam2 tak betulkan salah faham takut bertambah melarat..

Rujuk sini..

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151419789043751&set=a.394188433750.170561.210239163750&type=1&theater 

Mungkin PAS nak saman, mungkin juga PAS hanya betulkan tuduhan.. ataupun mungkin PAS menipu.. walaupun apa pun jawapan nya.. tunggu la PIHAK PAS menjawab terlebih dahulu.

THANKS.      

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...