Jumaat, 5 Oktober 2012

Ini senarai lokasi penuh AES di 14 negeri. [Versi Updated]

Geng.

Ini senarai lokasi aka jalan2 yang dipasang dengan sistem AES. Benda neh mudah jek beb. Ko dah tahu benda neh dipasang kat jalan mana sekian2 so bila lalu je jalan tue pepandai la slowkan kenderaan ko meskipun papan peringatan takde.

Aku tatau korang tahu ke tidak tetapi kan ;


Sebanyak 63,558 imej kesalahan lalu lintas dirakam di seluruh negara melalui Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sejak sistem itu beroperasi 23 September lepas.

Ini bukan jawapan cikai2. Ini jawapan dari timbalan menteri. Dan ;

“Memandangkan saman belum dikeluarkan di bawah pelaksanaan AES, maka tiada sebarang hasil yang dikutip setakat ini,”

Katanya saman AES belum dikeluarkan. Tapi jangan nak senyum2 sangatlah. Surat saman akan sampai kat rumah korang sebab dalam masa kurang sebulan je 63++ kesalahan dirakamkan. Nampak sangat ramai yang suka langgar peraturan jalanraya.

Satu benda yang korang kena hafal. Kalau takde papan peringatan pun takde hal. Lokasi dalam otak lue ma. Kalau lue tak reti hafal pun takde hal. Lue buka je blog gua ma. Gua tatau la lue cerdik ke tidak. Kalau lue sungguh cerdik mesti kat tempat2 yang ada AES lue akan buat2 ikut peraturan sebab nak selamatkan duit lue dari dimakan oleh bien. 

Tapi kalau lue tak cerdik memang la lue membiarkan duit lue melayang2. Hint yang lue orang mesti fahamkan ;

Papan tanda bagi lokasi kamera AES yang mengesan had laju dapat dilihat antara jarak dua hingga tiga kilometer sebelum lokasi kamera manakala lokasi kamera yang mengesan pesalah trafik lampu isyarat, diletakkan antara 50 hingga 500 meter daripada persimpangan lampu isyarat berkenaan.

Sebelum masuk ke jalan tu, dalam 1km, lue slowkan kenderaan lue. Lepas dah melepasi jalan tue dalam 1km, lue pecut la macam biasa. Nasihat neh gua bawakan untuk orang yang suka langgar peraturan. Gua tak langgar peraturan. Ada AES atau takde gua tetap aman dari saman. Tapi tue la gua tolong lue orang bukan pasal gua sokong lue orang langgar peraturan tapi gua sokong lue orang tak bagi duit kat bien jek beb.
 
Sumber berita : sini

kah kah kah

Hafal lokasi kat bawah neh oke.

Selangor.


Putrajaya.




Perlis.



Kedah.



Perak.



Pulau Pinang.





Terengganu.



Kelantan.







Pahang.




Kuala lumpur.




Negeri Sembilan.






Melaka.






Johor.




Sarawak.




Sabah.






Wilayah persekutuan Labuan.



Sumber gambar : sini.

Klik gambar untuk besarkan oke. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...