Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 3 Oktober 2012

Bukan semua budak UITM macam neh..



Ameno ko tahu tak ada satu gambar pasal budak uitm yang syok habis dapat rebate hp rm200? 

Tahu jekk

Aku bukan apa aku heran la dengan org2 yang komen. Budak yang buat macam tu berapa kerat je tapi satu uitm pula di cop macam2. Aku budak uitm juga. Tak sokong rebate rm200. Walaupun aku tak sebelah mana2 parti tp aku dah lama anti najib. Dia la perdana menteri paling memalukan dalam sejarah malaysia.

kah kah kah

Lebih kurang begitulah chat facebook yang aku dapat malam semalam sebelum nak tidur. Dia komplain sebab gambar kat bawah neh hah ;



Gambar di atas berlegar2 di ruangan facebook dan bebudak uitm yang lain tak pepasal dapat tempiasnya. Yang sokong bn maybe happy kot tengok gambar di atas. Tapi yang tak sokong memana dan yang sokong pr memang akan rasa bengkek kalau baca komen2 yang mengutuk uitm secara general.

Sebenarnya benda neh nak salahkan persepsi rakyat pun tak boleh. Dah bn seringkali dok laungkan2 uitm penyokong kuat bien.. nak buat macam mana? Nak taknak terbentuk la persepsi yang sebegitu terhadap uitm..

Satu je cara nak ubah benda neh. Satu je. Jadikan pro mahasiswa menang di UITM pada prk kampus pada tahun2 mendatang. Jika korang bebudak uitm yang tak pro aspirasi boleh buat benda neh, masyarakat akan ubah mentaliti dan persepsi mereka terhadap uitm secara berperingkat. 

Kita juga kenal ramai bebudak uitm yang fak gile dengan bn. Tapi itu tak cukup bukti lagi yang untuk membebaskan korang dari persepsi bahawa uitm bukan penyokong kuat bien. Apa pun budak lelaki kat atas neh.. adehh napa la ko biarkan paper promote ko sebagai budak yang happy dapat rebate smartphone tu hah? Tak pasal2 jek kena kutuk.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...