Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 27 Julai 2012

PERODUA di ISRAEL?

Kalau ya apa masalahnya?


Menurut MSO ;
Cuba perhatinkan gambar kereta yang ditanda dengan bulatan merah itu. Apakah itu bukan Myvy... kereta keluaran Produa yang terhebat di Malaysia. Para penggemar automobil Malaysia berbangga dengan kereta ini ia adalah buatan Malaysia. Kalau kita setuju dengan dakwaan itu, persoalan timbul apakah Malaysia menjadi pengeksport Myvy ke luar negara termasuk negara Yahudi Isreal yang kita benci kononnya? Gambar ini dirakam di satu persimpangan jalan di Israel.  Menurut amalan negara Zinois itu plat berwarna kuning adalah kereta milik orang Yahudi, manakala berwarna putih bukan Yahudi. Kereta yang sama jenis dengan Myvy ini platnya berwarna kuning?Mungkin sesiapa ada idea untuk memberi jawaban untuk menafikan Malaysia bukan mengeksport Myvy ke Israel atau lebih tepat lagi tidak berdagang dengan Israel seperti dinafikan. Wasalam.

Sama seperti kita gunakan facebook, seperti itu juga lah kita harus berbangga jika ada orang israel sanggup keluarkan duit mereka untuk beli kereta kita. Jika kita ikut susur galur yang betul, duit2 itu kemudiannya akan kembali kepada palestine melalui sumbangan2 dan derma daripada team perodua dan kakitangan mereka.

Tapi sebenarnya banyak jek kereta2 di dunia neh seakan2 sama. So susah nak cakap hanya berdasarkan kepada satu gambar yang kabur dan jarak jauh macam neh. Tak pasti samada ia memang myvi ataupun sebaliknya.Tapi kalau sungguh pun myvi maka bagus juga. Berkembang juga kereta ciptaan malaysia even di israel sekalipun.

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...