Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 28 Julai 2012

Kenapa melodi lagu merdeka 2012 ada persamaan dengan lagu lain?

Aku dapat info dari inbox mengenai satu video neh. Ketika aku mendengar lagu kat bawah neh buat pertama kali aku dapat tangkap melodi dia memang ada sedikit persamaan dengan melodi lagu kemerdekaan tahun 2012.

Melalui rakaman video youtube neh, pengupload bagitau bahawa video neh dirakamkan di bandung dan dipercayai ia dicipta oleh orang2 sana. Korang dengar sendiri terlebih dahulu lagu kat bawah neh oke ;


 

Dah dengar? Lagu neh sebenarnya lagu ketuhanan bagi penganut kristian. Dan tolong jangan cakap sesuatu yang tiada kaitan dengan posting seperti mengutuk2 agama or penganut lain oke. Stick pada topic jek. 

Sebenarnya tak aneh pun jika wujud persamaan melodi pada mana2 lagu. Tapi kalau macam obvious sangat jadi pelik pula. Apa pun aku takmo tuduh2. Sebab ia babitkan ciptaan dan kreativiti seseorang. Benda belum terbukti so susah nak cakap lebih2.

Mungkin juga persamaan tersebut wujud disebabkan penggunaan alat musikal yang sama. Tak siapa yang tahu. Hanya mereka2 yang pakar dalam bidang neh jek bole ulas details. Dan aku benar2 berharap memang itu lah jawapan nya. Kita sudah ada logo yang teruk, kita sudah ada lirik yang teruk dan aku tak hadap melodi kita juga rupanya teruk sebab versi copypaste. Tolong larh fahammmm..

Jom hiaskan rumah online untuk rebut hadiah menarik disini! 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...