Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 7 Julai 2012

Pengakuan Nik Aziz meluluskan 44 lesen arak.

Macam neh tadi ada penyokong umno bagi aku bukti bahawa tgna bukanlah sepertimana yang difikirkan oleh penyokong2 pr. TGNA juga pernah meluluskan lesen arak. Siapa kata tgna tidak pernah melibatkan diri dengan kegiatan arak dan sebagainya? Dia memang faham bahawa umno dah selalu luluskan lesen arak tapi dia nak bagi bukti bahawa TGNA pun tiada beza dengan umno. 

Inilah keratan akhbar yang dia bagi kat aku ;



Setelah membaca satu persatu ayat di atas akhirnya aku dah boleh memahami kenapa mahathir cakap orang bodoh banyak dalam umno. 

kah kah kah

Gamaknya depa baca tajuk je kot. Tak baca isi penulisan. Meh sini aku perincikan untuk korang2 yang PEMALAS nak MAMPOS.

1. TGNA mengaku bahawa arak masih dijual dikelantan.

2. 44 lesen arak untuk premis menjual arak memang wujud pun.

3. Lesen2 tersebut diluluskan oleh kerajaan negeri terdahulu iaitu BN.

4. Kelantan cuma mengizinkan lesen tersebut diperbaharui jek.

5. Walaupun begitu, kerajaan negeri sentiasa prihatin dengan keperluan non-muslim yang boleh meminum arak.. jadi kerajaan negeri tak nampak apa keperluan menyekat mereka daripada menikmati sesuatu yang mereka boleh nikmati. Hak orang bukan islam oke.

6. Namun dalam masa yang sama juga, terdapat beberapa peraturan dan larangan kepada peniaga2 tersebut agar mereka tidak menjual kepada orang2 muslim kelantan. Jika mereka disobey maka mereka akan dikenakan tindakan.

So apa masalahnya dengan artikel berita tersebut? Apa pun takde masalah der. Yang korang beria2 promote seolah2 artikel berita tersebut bukti TGNA cakap tak serupa bikin pasai pa? Oke larh tue jual arak pada yang boleh minum. Dan oke larh tue hanya non-muslim je yang boleh jual arak.

Yang tak oke sekarang bukan arak dan bukan pula non-muslim. Tetapi umno. Tak oke sebab dorang tatau macam mana nak pantau dan kawal penjualan arak hanya perlu pergi kepada non-muslim jek. Ini kat seven e dan kedai runcit pun ko boleh dapat arak. Lepas tue ko nak salahkan dan kaitkan dengan PAS yang jual arak di kelantan buat apa? Ko sendiri yang luluskan dan tak pandai nak pantau ko salahkan lah diri ko sendiri. BODOHHHHHHHHHHHH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...