Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 19 Mac 2012

Najib yakin boleh rampas negeri-negeri pr pada pru - 13.

Peh.

Yakin gile tue. Aku tak berapa nak heran sangat dengan statement kenyakinan najib neh. Aku bukan best pun nak baca berita dia membebel potpet2 pasal bien dan etc2. Tue seme berita propa. Contohnya bila najib cakap macam neh ;

Kalau undi bien kita akan boleh laksanakan sepenuh transformasi yang dirancang. Semua kehendak rakyat, semua masalah rakyat kita akan selesaikan.

Ayat kat atas neh ialah ayat bahlol yang keluar dari piem yang baru sahaja menganggap rakyat2 malaysia adalah si pembahlol - pembahlol belaka. Mengapa aku cakap begitu? Mudah.

1. Bien menguasai parlimen di malaysia neh. Maknanya jika mereka buat apa2 usul pun automatik kira menang dari segi majoriti.

2. Bila dah begitu ia menyebabkan apa2 program transformasi yang ingin dilaksanakan oleh najib dengan mudah akan diluluskan.

3. Bien juga mampu menghukum shahrizat sebelum pru -13 bermula. = kehendak rakyat.

4. Bukan hanya shahrizat malahan lain2 penyelewengan yang terdedah pun bien boleh hukum pesalah2 tersebut tanpa memerlukan sokongan dari pr tapi kalau bab2 menghukum neh kebiasaan nya pr tanpa perlu disuruh2 akan tampil ke depan membantu bien tanpa banyak soal. = masalah rakyat.

Dalam erti kata lain bien = najib boleh selesaikan kesemua masalah rakyat sekarang neh tanpa perlu menunggu mandat untuk pru - 13 sebab dia sememangnya berkuasa untuk melaksanakan apa2 sekalipun SEKARANG. Simple.

So bila dah mampu berbuat apa2 keputusan pada masa sekarang neh apa perlu dia gunakan ayat2 seperti di atas untuk mendapatkan sokongan? Dia bukan nya takde kuasa, dia ada. Tapi apahal dia tak buat? Oke lah dia menganggap rakyat malaysia sebagai bahlol tapi itu takpe lagi. Itu tak kelakar.

Yang kelakar bilamana ada rakyat malaysia yang percayakan ayat2 kat atas tue. Yang tue kalau piem nak anggap bahlol pun memang patut pasal dah terbukti bahlol. Sorry ayat neh memang kasar tapi cuba bagitau aku nak membayangkan seseorang itu lebih bodoh dari bodoh apa ? Kalau ada word yang lebih molek dari bahlol sharing2 sini. Aku pun kadang2 rasa sedih juga terpaksa membahlolkan orang tapi nak buat macam mana frasa yang sopan aku tak jumpa lagi.

kah kah kah

Dan berbalik kepada keyakinan najib tue, aku takmo ulas bab tue. Sebaliknya aku nak highlightkan satu benda jek kat korang. Lihat bawah neh ;


Tengok line kuning tue. Nampak tak apa yang aku nampak? 

kah kah kah

Siyes kelakar. Tue jek yang buat aku minat nak sebarkan benda neh beb. 

Ameno : Bantuan?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...