Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 1 Januari 2012

Kereta Safwan Anang yang tercedera dipecah.

Apa point pecahkan cermin kereta orang lain? Nak marah ko punya pasal tapi kenapa mesti gunakan bahasa tubuh dan kekerasan? Lihat bawah neh ;






Ini adalah gambar kereta mahasiswa yang dikatakan berada dalam keadaan kritikal pada malam tadi tapi telah beransur pulih selepas dirawat beberapa jam di hospital sejurus selepas cedera. Mahasiswa Safwan Anang pengerusi gerakan menuntut kebebasan akedemik, cedera tanpa diketahui sebabnya [ada pelbagai versi dan andaian tetapi tiada kesahihan dia cedera atas sebab apa] selepas protes di depan pintu masuk UPSI malam tadi.


Kereta milik saudara safwan neh dipecahkan dibahagian cermin hadapan dipercayai kerana provokasi oleh pihak yang tertentu. Gambar neh tersebar di wall facebook sejak dalam 3,4 jam yang lepas. Kereta neh dipercayai dipecahkan menggunakan alat yang keras.


Tapi susah nak tuduh kalau tiada bukti kan? Siapa yang pecahkan dan apa niat dia hanya Allah swt je tahu. Tolonglah berhenti gunakan kekerasan tak kira siapa pun ada. Kekerasan tidak boleh selesaikan masalah dan hormatilah perbezaan pendapat sesama kita. Bukan kah itu lebih baik?


Ameno : Perlu ke kereta jadi mangsa?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...