Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 6 Januari 2012

Terkini : Polis benar berhimpun 901.


Update terbaru yang aku dapat berhubung perhimpunan 901 yang dijadualkan berlangsung pada isnin neh ;


Hasil perjumpaan yb2 pkr iaitu azmin ali, zuraida dan sapa lagi sorang tah, polis memberikan jaminan mulut bahawa perhimpunan 901 boleh dilakukan jika pkr menempatkan peserta2 demo di perkarangan parking lot mahkamah jalan duta. Polis tak bagi permit tapi peserta demo di izinkan untuk berhimpun pada hari tersebut untuk menyatakan sokongan kepada dsai dan protes kepada sistem kehakiman yang kelakar bila membicarakan kes kelakar neh di mahkamah.

Ini bermakna, selepas neh geng2 perkasa, permas dan lain2 ngo yang pelik2 akan muncul meroyan selepas polis dah beri keizinan neh. Aku pun heran gak napa polis tak bagi permit je. Senang sket kerja kan tapi dah polis taknak bagi kita nak cakap apa pun tak boleh. Layankan aje lah permit mulut neh.

Muahahaha..

Tapi ada gak geng2 pr yang masih was2. Depa kata kang jadi macam bersih hari tue. Last2 minit polis tukar balik kenyataan mereka. Apa sahaja boleh berlaku. Tetapi aku sendiri pun ada pandangan yang lain. Bila korang seme dah pakat2 berkumpul di perkarangan parking mahkamah jalan duta, then andai dsai benar2 di penjarakan, korang terkepung lah kat situ.
Kiri kanan atas bawah polis ada kawal depan korang. 

Masa tue nak lari ke mana2 hala pun tak boleh dah. Jadi, ingat pesan aku. Walau apa pun polis buat pada korang, jangan sesekali balas kekasaran mereka. Biar kita dikasari bukan kita yang mengasari walaupun dengan niat nak membalas or mempertahankan diri. Dengan polis, takde istilah pertahankan diri. 

Lainlah kalau polis nak bunuh ka, tikam ka, tembak ka, rogol ka, liwat ka, apa ka, neh polis paling2 kuat pun balon korang kaw2.  So korang kena redha je bila dibalon. Lepas penat2 dorang balon korang, dorang pula akan penat2 dapat maki hamun bagai. Neh impak dari pengorbanan korang. Jangan balas balik sesekali, sebab kalau korang balas balik, korang dan polis takde beza pun. Okey. Bai.


Ameno : Baik pula polis neh.. muahaha

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...