Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 20 Disember 2011

Isu buang bendera Najib : Adam Adli bakal di buang U ya..

Babai kepada pelajaran? Boleh ka adam? Itu yang ko mungkin bakal hadapi Adam.

Lihat bawah neh ;



UPSI menjanjikan hukuman yang keras dan tegas kepada Adam. Aku tidak membela adam dan tidak pula menyokong tindakan UPSI dan UMNO terhadap Adam. Benda neh aku tengok macam neh ;

1. Adam keluarkan bendera najib <-- Ini salah. Saifuddin sudi hadir terima memo. Bantahan neh sepatutnya aman dan tenang tanpa provoke memprovoke.

2. Bendera dah digantung balik selepas di nasihat. <-- Ini bagus. Ada usaha amend benda2 yang salah. Respect.

3. UMNO amek kesempatan serang adam walhal isu dah selesai. <-- Ini salah. Sebab memanipulasikan isu yang dah selesai cara baik.

4. UPSI bercadang kenakan tindakan tegas. <-- Ini salah sebab adam telah amend balik kesalahan tersebut. Apa point nak hukum orang yang dah recorrect apa yang salah? No point at all beb. No point pun.

Adam kena belajar satu hal disini. Boleh berpolitik tapi jangan ikut arus. Arus politik di malaysia neh ialah taksub membuta tuli pada pemimpin, pada parti tanpa kira betul salah. Kesemua mereka adalah sama. Baik bn begitu, pr juga begitu. Tiada beza. 

Mahasiswa macam adam, kena ubah senario neh. Anak muda macam kita kena ubah senario bodoh neh. Kalau tidak sampai bebila pun mana2 pihak sukar terima kritikan. Asal kritik pembangkang, tiba2 jadi pro kerajaan. Asal kritik kerajaan, tiba2 jadi pro pembangkang walhal boleh je orang yang kritik pembangkang ialah pro pembangkang dan orang yang kritik kerajaan ialah pro kerajaan. Apa masalahnya? Mak bapak pun selalu marah anak2 dia.. so mak bapak benci anak2 sendiri ka?

Kalau benar UPSI nak buang adam atas isu neh, jika ia boleh diselesaikan dengan sesuatu cara, mohon adam ikut je lah apa sahaja permintaan UPSI bagi menyelamatkan masa depan sendiri. Duit tak datang bergolek. Bila kita susah, walaupun ada yang sudi membantu, itu hanyalah sekejap cuma. Yang ikhlas dengan kita hanyalah Allah swt dan keluarga. Merentasi zaman, masa dan usia ia akan kekal begitu. Hanya Allah swt dan keluarga je ikhlas dengan kita, adam.

Jangan susahkan dan sedihkan mak bapak sendiri. Pelajaran pandang dari sudut mana pun tetap lebih penting dari politik. Ini pasal sebab kerajaan larang mahasiswa berpolitik sebab ada di antara mereka tidak rasional. 

Sepatutnya Adam buktikan pada kerajaan bahawa mahasiswa sudah serasional enough untuk berpolitik. Buktikan pada kerajaan bahawa pandangan dan pemikiran mereka terhadap mahasiswa sekarang neh adalah salah. Dengan itu jangan lagi tunjuk hero tak bertempat. Apa guna hero di mata orang andai mak bapak sendiri terluka dan sedih? Apa guna adam? 

Artikel neh telah dikemaskini.

Ameno : UPSI, kalau nak hukum Adam dengan tegas, jangan sampai buang adam.. cukup hanya warning letter or buat kerja2 khidmat masyarakat sudah lah.. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...