Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 20 Disember 2011

Harakah kena bidas dengan Nik Abduh.

Padan muka. 

Harakah memang layak di maki. Siyes neh. Lihat bawah neh ;


Nik Abduh tak maki harakah. Jangan salah faham. Yang maki harakah sekarang neh aku. Harakah memang fak sefak faknya sebab ;

1. Memecahbelahkan jemaah dan pimpinan pas kepada beberapa puak dan kelompok.

2. Bias kepada pimpinan dan kelompok tertentu. Sebarang kritikan yang tidak menyebelahi puak pas tertentu diketepikan tanpa sebab sehingga mereka [pimpinan pas yang berbeza pandangan] terpaksa guna medium lain untuk salurkan perbezaan pendapat sampai orang luar salah anggap terhadap mereka. Konon nya mereka yang berbeza pendapat dengan pas ialah pengkhianat, sanggup hentam pas guna media lain walhal harakah tutup ruang bersuara lepas tue gebang bagai depa perjuangkan demokrasi. Fak larh weh.

3. Bersifat batu api dengan memecahbelahkan jemaah pas dan menyebarkan api kebencian terhadap puak2 yang tertentu bagi menyelamatkan puak2 yang tertentu pula. Ini pun fak. Sebab gunakan paper media pas selamatkan diri sendiri. Fak larh weh. Fak.

Benda mudah. Dalam satu kapal biasa je ada krew yang beza pendapat. Beza macam mana pun tak kisah asal sahaja kapten bagi arahan kita follow ma. Tapi apa yang harakah buat ialah dia provoke. Dah tahu orang2 yang dia provoke tue kecik ahti, dia provoke lagi bagi orang2 yang kecik ahti + merajuk tambah marah, jauh ahti dan seterusnya sakit ahti hingga melepaskan kemarahan di paper lain. Lepas tue buat2 alim konon nya mereka2 yang hentam pas neh jahat bagai walhal depa yang start provoke dulu.

Aku dah pernah cakap dulu, orang yang merajuk jangan ditambah api. Pujuklah nasha dan hasan ali bebaik. Asal sahaja mereka neh bukan musuh kita. Sahabat ma. Biasalah merajuk sebab di provoke. Bukan takde kaedah baik yang boleh digunakan untuk pujuk mereka yang merajuk. Asal mao mesti boleh. Jadi tak boleh sebab takmao dan besar kepala. Orang elok2 setia dengan pas, di provoke suruh keluar pas. Fak lah weh. Fak! 

Kalau nasha dan hasan ali keluar pas dan masuk umno salahkan depa yang tukang provoke. Terutamanya sekali harakah. Hari2 baca utusan rupanya neh yang harakah belajar. Jadi batu api yer? Good. Pecahkan lagi jemaah pas kepada beberapa team. Lepas tue sesama kita mampos di pru-13 nanti. Saya mesti pilih pas walaupun bakal mampos sebab cinta islam. Ada faham?

Ameno : remix ludah harakah ada?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...