Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 20 Disember 2011

Ini tanah RM3.4juta milik Shahrizat juga ?????

Fakkkk sefak faknya pada menteri yang songlap duit rakyat. Asas dah larh tak betul. Dengan mudah dapat pinjaman berfaedah rendah. Dengan mudah mendapat kekayaan hasil dari pinjaman tersebut. Kalau hasil kerja cantik takdelah orang nak geram sangat. 

Neh dah larh hasil kerja teruk nak mampos lagi bangga dan berlagak mengatakan mereka layak mendapat pinjaman neh? Sial. Wa hilang sabar sebab menteri neh siyes takde langsung rasa malu. Kalau ada rasa malu, ada juga wa rasa nak hormat dia tapi memandangkan dia dan anak beranak dia ego, takbur, berlagak, sombong maka jangan harap dan hadap orang nak respect keluarga ko der. Jangan harap ler weh.

Lihat bawah neh ;








Ini gambar apa? Ini ialah gambar pelan lokasi terletaknya tanah si shahrizat. Tanah neh dibeli atas nama NMLC. Syarikat neh milik family shahrizat yang juga buat usahasama dengan NFC. Aliran kewangan NMLC menunjukkan bisnes mereka belum layak membeli tanah semahal neh. Sepatutnya mereka dalam kategori belum ada kemampuan nak beli tanah semahal neh beb.

Tanah neh dibeli pada tahun 2009. Bukan 2011 selepas NMLC berkembang sedikit hasil dari penjualan lembu. Bukan. Ia dibeli pada tahun 2009 masa bussiness sedang disetup bagai. Lalu dari mana NMLC dapat wang untuk beli tanah neh? Jangan bikin panas dengan tanya wa soklan tue. Kang ada yang kena fak sefak faknya dari wa. Siyes beb. Siyes.

Lokasi tanah neh di presint 10, putrajaya. Lot 1886 dan 1887. Dan ia berdekatan dengan seri perdana. So tak hairan kenapa ia mahal beb. 





Sebenarnya bagi aku tak salah langsung shahrizat beli tanah neh. Asal sahaja dia guna cara yang betul. Tapi semenjak skandal nfc terbongkar dengan penyelewengan dana sana sini, salah guna wang pelaburan dan pinjaman, target lari dan gagal mencapai sasaran, diberikan pula pada family menteri yang juga dibayar gaji melampau2 mahalnya tiap2 bulan, plus syarikat yang tak layak pula tue, aliran kewangan dan pentadbiran syarikat yang kelam kabut, rakyat langsung tak mendapat faedah sebagaimana yang dimatlamatkan menerusi projek neh menerusi RMK-9, aku tahu pembelian tanah neh memang boleh diragui. 

Aku juga percaya bahawa sharizat dan family sedar bahawa skandal neh langsung tidak boleh ditutup walaupun mereka saman pkr. Sebab apa? Sebab bila ia jadi kes mahkamah, lebih banyak lagi dokumen yang terpaksa didedahkan.. bahaya.

Info dan sumber dari lianglahad.

Ameno : Aku pun mao pinjam 250j.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...