Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 9 September 2011

Najib nafi lulus cukai prepaid ! [Video Inside]




Lihat video atas neh. Najib baru sahaja membuktikan bahawa dia menyangka rakyat malaysia neh bengap2 belaka. Padahal sorry to say najib..sorry lue je yang bengap sebenar.

Sama macam isu menara warisan, stadium untuk bersih dan lain2 isu yang membabitkan najib, isu neh sekali lagi najib bagi hujah bodoh piang kat depan tv.

Aku bukan nak marah ko sangat najib walaupun aku memang tak puas ahti kat ko banyak tapi yang selalu buat aku bikin panas sama lue neh bila lue berani buat tindakan lue tak berani mengaku. Apa masalahnya pun kalau lue terang2 admit hah yer cukai tue for government? so what? Rileks larh rakyat.. ekonomi negara perlu dipacu.. duit mesti mao dalam proses tue.. sikit je pun wa rembat.. jangan marah sangat rakyat weh.. nahh.. gentle maaa..  aku rileks je kalau ko gentle. Marah memang marah tapi still ada had sebab ko berani buat dan berani mengaku. Tapi bila ko berani buat tapi tak berani mengaku neh yang buat aku terbayang kaki ku di muka mu neh najib. Siyes aku cakap neh.

Aku tatau niat ko nak tipu sapa tapi aku nak bagitau ko bahawa selama 3,4 bulan neh aku mengikuti dengan rapat statement2 media maxis di ruangan ekonomi berhubung isu neh. Dari awal lagi maxis dan celcom dah menegaskan berkali2 bahawa cukai neh ialah kehendak kerajaan. Bukan mereka yang nak laksanakan. Mereka tertakluk kepada peraturan. Macam cukai pada astro tue. Astro cakap cukai 6%  neh bukan dorang yang amek dan ia disalurkan kepada kerajaan. Dan cukai yang sama kaedah neh juga kini ada pada prepaid. Ko faham tak najib apa yang kita orang faham sekarang neh?

Dan ko faham tak yang ko sedang menipu sekarang neh? Ko fikir dah berapa lama maxis, celcom dan digi berniaga di malaysia neh? Ko fikir dorang bengap2 nak balon pelanggan kalau bukan ko di belakang mereka? Hey..najib aku tidak akan tertipu sebagaimana aku tertipu dengan astro hari tue. Member gua yang baru bekerja di astro memberitahu begini kepada ku ;

Kin, setiap jumlah pembayaran kepada astro akan dikenakan tax 6% oleh kerajaan berdasarkan kepada jumlah pembayaran. Semakin tinggi jumlah collection astro maka semakin tinggi jumlah collection cukai kerajaan. Jadi ko fikir kerajaan akan bodoh2 halang astro daripada naikkan harga sekaligus mengurangkan collection mereka?

Hah.. yeke? Mana aku tahu.. aku tak pernah sangka buruk pada kerajaan weh. Aku selalu sangka baik walaupun aku sedar kerajaan neh jahat. Rupanya isu rais yatim tue wayang je larh.

Tahu pun ko. Astro tidak akan membuat apa2 penyelarasan andai tiada tangan2 yang meluluskan. Walaupun apa pun yang berlaku di dalam media.. percayalah baik astro dan kerajaan mereka bersalaman peluk cium duduk sekerusi dalam hal neh. Orang2 macam ko akan terus ditipu. Ahli politik dan ahli perniagaan ialah pelakon yang hebat.

Berbekalkan ingatan aku terhadap perbualan neh maka dengan neh aku memilih untuk tidak mempercayai najib neh langsung. Siyes fack! Macam mana telco boleh buat keputusan ikutsukaahtimakbapak dia tanpa ada kelulusan dari pihak ko? 

Sementelah cukai neh dialirkan kepada ko, najib. Cukai kepada kerajaan.. tengok nama cukai itu sendiri pun dah membuktikan ia dicollect oleh ko dan ko lagi mao cakap ia ditetapkan oleh telco? Apa telco = kerajaan kah? Cukup najib, cukup. Aku cuma nak ko jujur. Jangan tipu2. Ko kena belajar bertanggungjawab atas keputusan yang ko dah buat. Ko berani buat, ko kena berani hadap. 

Kalau ko rasa cukai 6% neh relevant maka buktikan ia. Aku memang marah dengan cukai neh tapi aku lebih marah dengan sikap penipu ko tue. Jangan bagi orang sebab untuk maki ko najib. Jangan.


Lihat sini andai video gagal loading.


Ameno : flipflip punya pm.. apa larh nasib rakyat malaysia..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...