Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 14 Ogos 2011

Pakatan rakyat halang sita gereja.




Dua dokumen laporan berhubung ops sita gereja didedahkan oleh papa gomo. Sumber sahih dari mana papa gomo dapat aku tatau dari mana. Dalam artikel yang sama aku nampak dia copy paste artikel dari blog lain dan ubah ayat sket seolah2 macam dia yang tulis ayat tersebut. Aku tahu pasal sebelum dia copy paste aku dah copy paste terlebih dahulu 2hari sebelum neh tapi bagi sumber dari mana aku petik. Yang si gomok neh nampak sangat tak malu.. mencurik depan2. Dasat gila.

Dokumen neh juga belum tentu sahih. Aku susah nak cakap apa2 pasal isu neh. Aku dapati isu neh bukan isu pr dan bn lagi. Isu neh lebih kepada sentimen agama semata2. Ada paderi tak senang dengan pergerakkan gereja di pj tue. Sebab mereka berbeza aliran. Ala macam islam lah. Ada mahzab itu ini. 

Namun bn dilihat cuba divert isu neh seolah2 ia masalah pr dan melambakkan segala bagai kesalahan atas bahu pr. Aku pun not sure napa benda yang tiada kelulusan sebagai gereja di jadikan sebagai gereja ataupun memang ia dari awal bukan gereja sebaliknya hanya dewan tetapi disalahanggap oleh orang lain sebagai gereja kerana ia pusat komuniti yang dipenuhi secara majoriti oleh penganut kristian berfahaman evalinges?

Walaupun apa pun ia, aku harap pimpinan parti boleh bagi penjelasan isu neh. Ya ataupun tidak laporan neh wujud? Kenapa laporan neh wujud? Maksud aku kenapa nak sita dewan tersebut selepas kes jais bukan sebelum kes jais? Dan macam biasa 

12 individu yang diberikan notis untuk hadir ke jais bagi sesi kaunseling

- kenapa tak hadir?

- kenapa menyorok dari media alternatif dan cuma buat statement dengan media arus perdana?


3. Kenapa diam + membisu + tiada penafian bahawa korang sebenarnya tak murtad?

Diam2 korang neh diam2 yang pelik. Apa pun pakatan rakyat baik kaji hal neh sedalam2nya. Aku lihat umno semakin perasan bahawa dorang memerangi murtad padahal beribu2 artis umno sedang melakukan maksiat depan tv dan majalah setiap hari. Sekian.

Ameno : Pelik... urmm...

Share this

0 Comment to " Pakatan rakyat halang sita gereja. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...