Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 3 Ogos 2011

Opah nama susah nak sebut neh misteri dalam SPR beb..

Opah.. nama opah neh susah betul lah saya nak sebut. Tapi saya panggil opah je lah bagi menyenangkan penulisan saya. Kisah nya macam neh opah. Kelmarin saya diberikan butiran pasal opah. So macam biasalah saya pun melakukan kerja2 menyiasat dan menyelongkar asal usul opah kan. Sekarang opah tengok kat bawah neh terlebih dahulu ;


Neh butiran opah pasal pendaftaran pemilih dalam sistem SPR. Opah nampak tak apa yang saya nampak? Tahun opah dilahirkan ialah 38. Opah tahu tak umur opah sekarang berapa?

38 - 48 - 58 - 68 - 78 - 88 - 98 - 2008 - 2011 = 73 tahun.

Jadi sekarang umur opah ialah 73 tahun. Sekarang neh saya confused dengan opah bukan pasal umur ataupun dengan nama opah yang pelik neh. Sebaliknya saya confused pasal lain. Opah tengok bawah dulu ;


Opah nampak tak apa yang saya nampak? Kalau tak nampak opah pakai lah cermin mata takpun soh cucu2 opah terangkan. Benda neh saya screenshot dua hari lepas. Dan ini ialah salah satu antara pengundi hantu yang akan didedahkan secara berperingkat. Bukan saya tuduh opah neh hantu taw. Jangan salah faham. Cuma nak tanya pada opah ;

1. Nama opah takde dalam jpn. Kenapa? Sebab opah tak mohon ic baru ye? 

2. Munasabah jawapan opah tapi kalau opah tak pernah mohon ic baru kenapa spr ada ic baru opah?

3. Takan spr mohonkan bagi opah?

4. Kalau ye pun spr mohonkan kenapa jpn tak update di website mereka?

5. Owhh kesalahan daripada pihak perkeranian lagi yer?

6. Opah, nasihatkan dorang cari alasan lain lah. Tak pun minta dorang kurang lantik geng2 kroni untuk berkerja dengan kerajaan. Ini tidak bapak aku, anak aku, bini aku, adik aku, sepupu aku, seluruh keturunan aku kerja kerajaan. Bila dah timbul kesilapan macam neh, imej kerajaan yang kena luku. Bukan nya imej individu.

So sekarang opah dah faham kan kenapa saya bangkitkan isu opah kat sini? Okey opah selamat berpuasa dan jauhkan diri daripada perkara2 mungkar seperti jangan ber-bn, jangan ber-umno, insya-Allah swt kita akan selamat kelak. Babai opahh..


Ameno : Opah neh nama dia pelik gila..

Share this

0 Comment to " Opah nama susah nak sebut neh misteri dalam SPR beb.. "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...