Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 Julai 2011

Hot : Polis menipu isu bom petrol dan penemuan senjata?

Entry nak cepat. Nak tanya dan minta pendapat korang. Ada member facebooker bagitau macam neh kat aku tadi. Lihat bawah ;

PEMBOHONGAN 1Malaysia: isu penemuan senjata, bom dan baju BERSIH di Batu 14 Gombak Lama, Shah Alam adalah tipu semata mata.. Kaw yang tidak wujud dalam peta. Dan kawasan yang wujud hanyalah Batu 14 Gombak Lama, Bentong. Tiada Tokong Cina, hanyalah kuil kuil India sahaja! Harap sebarkan pada umum.

So aku pun melakukan sedikit siasatan lah kan. Aku baca balik berita semalam. Aku dapati memang lah pun polis cakap penemuan senjata di batu 14 jalan lama gombak, bentong. Bila masa plak dia cakap gombak lama, shah alam? Takde. Maybe reporter salah maklumat. Atau lebih tepat, salah tulis. Tak caya rujuk sini.

Dan bab tokong tue, memang betul. Polis cakap tokong instead of kuil. Salah sebut ka ataupun mmg kekantoian? Tapi mungkin gak polis bodoh piang. Tak reti bezakan kuil dengan tokong. Ataupun dorang rangka skrip tanpa pergi ke kawasan lokasi. Maksudnya dorang fikir tempat tue tokong tapi sebetulnya tempat tue kuil. Boleh jadi.

Ada macam2 kemungkinan dan andaian kat sini. Yang sahih aku taktau. Allah swt je tahu. Tapi yang pasti aku memang tak percaya neh perbuatan bersih andai kata tiada kesilapan dalam kenyataan polis neh sekalipun. Bila dah ada kesilapan lagi lah orang bertambah2 tak percaya. 

Tak payah nak tuding2 jari dan salahkan persepsi umum. Semua berlaku bersebab. Kalau tiada angin mana kan pokok bergoyang. Kalau tiada rasuah, mesti lah polis dah cekap. Pepatah baru. Heheheh..

Ameno : Taktik akhir nak kaitkan bersih dengan terrorist selepas Agong bagi keizinan.

Share this

0 Comment to " Hot : Polis menipu isu bom petrol dan penemuan senjata? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...