Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 6 Julai 2011

Pengundi yang di murtadkan SPR dan Pengundi Tertua di dunia?

Pada awalnya aku ingat neh kes kecik. Kiranya macam bukan lah boleh dibuat isu pun. Tapi bagi yang terkena memang lah akan sakit ahti kan. Bayangkan lah kalau ko dah berbangsa cina tiba2 bila register spr dia tulis ko orang melayu of course lah ko akan rasa geram tapi still aku fikir benda neh isu kecik. Masa itu lah. 

Tetapi nampaknya aku silap. Cuba tengok bawah ;


Ini ialah salah satu kecuaian SPR. Bagi aku benda neh boleh settle cara baik jika spr recorrect balik bangsa penama neh. Tapi kan kalau kes neh kes terpencil memang lah takde apa. Cuba fikir kalau kes neh sebenarnya berleluasa? Motif, mereka didaftarkan atas bangsa melayu tue apa sebab nya? Ini ikut akal jahat aku. Benda neh tak terbukti dari segi fakta, so usahlah korang percaya bulat2. 

Pada pandangan aku spr kadangkala ada mengeluarkan stastitik pecahan kaum di satu2 kawasan. Ini untuk menentukan samada wakil rakyat itu patut berbangsa apa dan sebagainya lah kan dalam menjalin kerjasama dengan umno. So adakah kerana nak pegang banyak kerusi maka umno sengaja membiarkan, dengan menyuruh spr letakkan bangsa melayu pada lain2 bangsa di malaysia? Mungkin dasar bn yang kita taktahu bahawa ada sesetengah kawasan harus dipilih berdasarkan bangsa majoriti dan ada sesetengah kawasan di pilih berdasarkan budi bicara? Andai ini betul, ada kah umno telah menipu rakan2 mereka sendiri dalam BN? WOW...  penipu sama penipu memanglah menghasilkan penipuan berkuasa dua. Heh

Selain dari yang neh aku tak fikir ada maksud yang lain. Mungkin kah ada penipuan cara lain? Boleh share sini kalau korang ada idea lain. Pasal aku pun jenuh gak fikir macam ya spr boleh menggunakan bangsa untuk menipu bagi memenangkan bn? Siyes. Akal terhad. Klik sini lagi berlambak2 senarai org cina dan lain2 bangsa jadi melayu.  Mungkin ada yang korang kenal. Harap info tersebut betul lah kan.

Dan kalau korang baca sini, korang akan temui ada banyak pengundi2 yang berusia lebih dari 100tahun masih wujud dalam senarai spr. Bayangkan dah berapa tahun spr jadi spr? Takan tak mampu nak lakukan proses pemutihan? Andai dilakukan secara berkala sudah tentu masalah neh tidak akan wujud lagi. Ke ada perkara lain yang menyebabkan SPR tidak mahu membersihkan senarai daftar pemilih? Lue fikir lah sendiri. Heh

Ameno : Mereka itu main tipu..

Share this

0 Comment to " Pengundi yang di murtadkan SPR dan Pengundi Tertua di dunia? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...