Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 9 Mei 2011

Hot: Rahmat kenaikan gula!

Nampaknya ramai yang suka marah melulu bila kerajaan naikkan harga gula. Biasalah jenis tak bersyukur memang cam gitu. Susah kita nak terangkan kepada mereka satu persatu hasil yang dapat kerajaan dan rakyat nikmati kesan daripada kenaikan gula. Owh lupa buat yang belum tahu lagi, gula telah pun dinaikkan sebanyak rm0.20. Daripada rm2.10 kepada rm2.30 Berkuatkuasa esok. Baca bawah ;



Sebenarnya kadangkala rakyat malaysia suka sangat menilai perkara-perkara macam neh dari aspek negatif. Padahal apa yang kerajaan buat sebenarnya tak semua buruk dan teruk. Contohnya isu kenaikan gula. Selain dapat menjimatkan subsidi, tahu kah korang bahawa peratusan penghidap kencing manis, darah tinggi, obesiti dan kanser telah menurun akibat kenaikan harga gula sejak dua tahun neh? Semua penyakit2 neh berkaitan rapat dengan gula.

Hah. Ramai yang tak tahu pasal benda neh sebab apa? Sebab blog dan media pro pembangkang [termasuklah aku] tak perasan [bagi aku] dan tidak mahu ambil peduli mengenai hal ini. Bagi mereka alah.. benda kecik setakat dapat mengurangkan beberapa jenis penyakit dan mengamalkan gaya hidup sihat.. biasalah tue. Semua kerajaan mesti buat macam tue. Memang betul. Tapi masalahnya benda baik yang kerajaan buat kita kena support. Apatah lagi benda-benda neh di sokong oleh fakta dan data2 yang terperinci bhai. Jangan lah asyik nak hentam kromo je. 

Adooiiiyaiii... Kat sini aku bagi 3 bukti keratan akhbar dan link website yang menunjukkan bahawa peratusan pesakit obesiti, kencing manis, kanser, darah tinggi telah menurun sekaligus menurunkan bil perubatan untuk merawat penyakit2 ini.




Selamat membaca. Dan ingatlah kita pembangkang hanya menentang dengan fakta, bukannya auta.

Ameno : Manis. Hehehe..

Share this

0 Comment to " Hot: Rahmat kenaikan gula! "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...