Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 7 April 2011

Panas ! Warisan Merdeka sedang dibina?

Rakaman di bawah ini ialah hasil research admin ;



Point penting ;

1. Hasil tinjauan admin group terbabit tapak yang berdekatan dengan tanah cadangan pembinaan warisan merdeka mendapati wujud pekerja pembinaan.

2. Apabila didekati dan ditanya kepada pekerja-pekerja terbabit mereka memberikan jawapan ini ;

- kawasan itu termasuk dalam laluan mrt yang bakal di bina tidak lama lagi. Oleh itu mereka sedang melakukan ujikaji tanah ataupun sewaktu dengan-nya. Aku rasa sebelum bina apa2 kena uji kot stuktur dan kekuatan tanah kat situ. Aku rasa je lah. Aku tak pandai bab2 neh.

- Tinjauan dalam kawasan tanah kosong [yang ditutup dengan zink [aku rasa]] pula mendapati ada khemah untuk pekerja pembinaan berehat. Tengok gambar di bawah neh ;





- Dan apabila di tanya kepada mereka, apa yang akan di bina di sini. Mereka kata hotel 5 bintang.

3. Persoalan nya kita tahu tapak itu sepatuntnya tapak pembinaan menara warisan. Ke dah tukar? Ke nak bina hotel + menara warisan?

4. Katakanlah memang benar bina menara  warisan.  Tapi kenapa satu haramjadah rakyat malaysia tak tahu pun dan kenapa kerajaan kita melangkaui kemahuan dan kehendak ahti kita? Dan kenapa ia seperti di sorok-sorok dari pengetahuan umum? Mahathir ketika membina kl tower dan klcc boleh dikatakan kerja2 pembinaan sering dilaporkan oleh station tv dan media massa.

5. Sebenarnya KLCC dan KL Tower yang wujud di malaysia sudah lebih dari mencukupi dan boleh digunakan untuk kegiatan pelancongan dan sebagainya. Itupun banyak lagi kosong aku dengar walaupun aku tak pernah pergi selidik satu persatu ruang pejabat dalam tue. 

Daripada sibuk buat warisan merdeka lebih baik buat hub halal kat tengah-tengah bandar tue. Pelan dah ada dalam kepala hotak saya. Kalau nak email je nanti saya kasi butiran. Faham tak piem? Ko neh bikin aku panas je lah.



Ameno : Suka sembunyi2 bila nak buat sesuatu tue selalunya ditafsirkan sebagai ada niat jahat.. betul ke?Kita patut check kontraktor yang terlibat dalam projek neh.. amacam? Sapa boleh periksa...?


Share this

5 Responses to " Panas ! Warisan Merdeka sedang dibina? "

  1. MMC mmg terlibat dengan MRT yg akan start tak lama lagi

    BalasPadam
  2. hurm, rasa nya mmg jadi buat kot, tp xpasti la da start ke blm. tp QS die macam tau je company apa..and i'm not agree with this project

    BalasPadam
  3. Sebelum bina apa2 bagunan QS akan uji tanah untuk lihat kekuatan tanah dan bahan pembinaan yang sesuai.Kalau QS dah uji maksudnya memang dah akan ada pembinaan.Tapi nak bina apa?
    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

    "Mengapa saya perlu menutup aurat sedangkan itu bukan saya" ?

    Hentikan Gangguan Seksual Terhadap Lelaki!!!

    BalasPadam
  4. ape kita boelh buat? nnt kalaut tukar kerajaan tak jadi buat kena bayar gantirugi la ape la..rugi jugak,kerajaan memang ntahla.. tak tau nak cakap camne


    Tips supaya blog sentiasa diingati

    Kenangan lahir 80-an

    Ada apa dengan dara

    khalis datang ziarah di sini

    BalasPadam
  5. MMC mmg terlibat dengan MRT yg akan start tak lama lagi

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...